sinnadyr Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Har denne linjen mplayer -vo null -ao pcm:file=mysound.wav myvideo0.avi som jeg ønsker å kunne lage et script ut av. Skal jo ikke være så alt for vanskelig tenker jeg med kun to variabler inn i bildet, men har veldig lite peiling så hadde vært fint med litt hjelp:) ønsker å kunne starte programmet som først prompter meg for "Video output" (pcm:file=) og deretter spør etter videokilde (myvideo0.avi). På forhånd takk for all hjelp Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Har denne linjen mplayer -vo null -ao pcm:file=mysound.wav myvideo0.avi som jeg ønsker å kunne lage et script ut av. Skal jo ikke være så alt for vanskelig tenker jeg med kun to variabler inn i bildet, men har veldig lite peiling så hadde vært fint med litt hjelp:) ønsker å kunne starte programmet som først prompter meg for "Video output" (pcm:file=) og deretter spør etter videokilde (myvideo0.avi). På forhånd takk for all hjelp #!/usr/bin/env bash mplayer -vo null -ao pcm:file="$1" "$2" Edit: Denne spør ikke etter noe, men kjøres sånn : ./script parameter1 parameter2 Endret 7. august 2009 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Takker Leste litt raskt på det og kom fram til denne : #!/bin/bash echo Hva skal lydfilen hete? read lydfil echo Hva heter videokilden? read video mplayer -vo null -ao pcm:file=$lydfil $video men den du bruker er vel kanskje enda greier siden man kan "tab'e" seg fram til filnavnene Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Ja, det var det med tab jeg også tenkte på.. Uansett, greit å bruke fnutter, dvs "" rundt variablene. Ellers håndteres ikke filnavn med mellomrom i. Bortsett fra det ser scriptet ditt finfint ut. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Hvis du vil speede opp extractinga litt kan du velge -ao pcm:file="$lydfil":fast, kan hende du må legge til en -nocorrect-pts option også. Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 9. august 2009 Forfatter Del Skrevet 9. august 2009 Hvis du vil speede opp extractinga litt kan du velge -ao pcm:file="$lydfil":fast, kan hende du må legge til en -nocorrect-pts option også. -ao pcm:file="$lydfil":fast funka faktisk meget bra, hadde ikke behov for -nocorrect-pts Takker for all god hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå