inaktiv000 Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Kom på et problem jeg hadde på et lan engang da jeg leste en annen post her.. På én server kan det være ønskelig å kjøre flere spillservere (HL/CS osv). Det er da en fordel at alle kommer opp i listen til spillerne. Slik jeg har forstått det, sender klientene melding til broadcast (eller liknende, scanner hvertfall subnettet) og lister alle serverne som lytter på UDP 27015. Det hadde da vært greit å ha en server med flere ip'er, hvor en videre kan sette opp én server på hver ip, knyttet til port 27015. Dette bør kunne løses vha. ip aliasing, altså å gi et nettverks interface flere ip'er. ./hlds_run -game cstrike +ip <ip> +port 27015 (eller noe slikt) kjøres, men når ip blir spesifisert (tror dette også gjelder når man spesifiserer ip på et "vanlig" oppsett), kommer ikke serveren i lista. Min teori er at serveren må lytte til alle interfacene/adressene en maskin har for å kunne svare klienten på rett måte. Er det noen som har en løsning på dette, eller vet hva som skal til for å sette opp flere servere per maskin? Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Heisann. Det er fult mulig å knytte flere ip adresser til et interface. Hvis dette er mot internett så må du nok få en ip til av din isp. Dette kan noen ganger være temlig tricky siden ikke alle isp'er er så glade i dette. Hvis du skal gjøre dette på f.eks nettverks kortet ditt så er det rimelig enkelt. ifconfig eth0:0 192.168.0.100 netmask 255.255.255.0 route add -host 192.168.0.100 dev eth0:0 Bytt ut netverks maske og ip adresse med det du trenger. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Heisann, takk, men det var ikke problemet Jeg har fått til å sette opp flere iper per interface, men problemet er å få hlds til å fungere sammen med dem! Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 åhh.. ok! Sorry men hl (cs) er godt uten for hva jeg kan (Spiller ikke noe serlig CS vet du). Da kan jeg nok ikke hjelpe deg. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 samme her, spiller ikke, men skulle sette opp server på et lan engang. kom bare på det nå :o Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Har en kompis med akkurat det samme problemet. Har prøvd å tildele flere ip'er til eth0'en hans, og har prøvd med flere forskjellige porter, men vi klarer fortsatt bare å kjøre en av serverne om gangen Gidder du sende meg en PM hvis du fikser problemet ditt? Hadde vært hyggelig MarcelSB Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 jeg får nok ikke anledning til å prøve nå, har ingen cs server oppe eller behov for å sette opp akkurat nå tror ikke hlds vil fungere skikkelig når man spesifiserer ip. man kan connecte fra console, men får ikke spillet opp i listen. Lenke til kommentar
xpenziuz Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 hei du må da legge til ip addresser som en der oppe sa commando : hlds_run -game cstrike -nomaster +sv_lan 1 +maxplayers 16 +map de_dust +ip din.sekundære.ip.addresse eller for internett server : hlds_run -game cstrike +maxplayers 16 +map de_dust +ip din.sekundære.ip.addresse Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Heisann Listes ikke ikke servere som kjøres på andre porter enn default på lan(game)? Ser nå at mine servere lytter på alle interface som kjøres: udp 0 0 0.0.0.0:27015 0.0.0.0:* 10929/hlds udp 2552 0 0.0.0.0:27017 0.0.0.0:* 29187/hlds Men har enda ikke hatt bruk for å kjøre flere 27015 servere på flere ip'er. Prøvde å spesifiere med -ip ip men så ingen forandring. Når du tok status i console, ble det noen forandring ifra server til server? Eks: version : 46/3.1.1.0 2056 secure tcp/ip : 129.242.219.48:27017 Litt lesestoff: http://hl.helpandsupport.net/?aid=52 Men + kommandoer er komandoer som kan kjøres inne i console. Og jeg hadde blitt VELDIG forundret om man kunne skifte lyttende ip "on the fly" =) eks: ip "ip" is "localhost" ip 129.242.219.48 ip "ip" is "129.242.219.48" Egentlig tror jeg ikke Valve har tenkt så langt. Btw. ip'en er ekte. Mistake serverne: http://mistake.td.org.uit.no -Dante Edit: typo Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 legg til port i snarveien f. eks: commando : hlds_run -game cstrike -nomaster +sv_lan 1 +maxplayers 16 +map de_dust +port 27015 commando : hlds_run -game cstrike -nomaster +sv_lan 1 +maxplayers 16 +map de_dust +port 27016 så blir ipen: f. eks 80.456.24.158:27015 80.456.24.158:27016 Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Porter er nok det beste og letteste å sortere dem i. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 seff. kan vi gi dem ulike porter, men da vil kun én listes i "multiplayer game". det var ikke poenget.. derfor ulike ip'er. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg har da kjørt servere opp i 27030 og fremdeles vistes de i lan-lista. Den scanner vel opp til 27050 kan jeg tenke meg. Skjønner ikke problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå