Gå til innhold

Nytt kosthold - trenger tips til mat.


Gjest Slettet+981234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234

Hei! :)

 

Jeg skal prøve meg på et nytt kosthold bestående av cirka:

30 % fett

35 % protein

35 % karbohydrater

 

Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hva jeg skal spise for å få i meg så store mengder protein og fett. Karbohydrater er ikke noe problem å få nok av! Jeg skal selvfølgelig kun spise sunt fett, men ganske mye.

 

Noen som har noen tips til forskjellige proteinrike matvarer jeg kan spise i store mengder?

 

(Hvorvidt dette er sunt eller ikke er ikke nødvendig å diskutere her. :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234

Blir veldig mye fisk på brødskiven fremover. Skal prøve å få spist rent kjøtt til middag. Takk for tipset. :)

 

Jeg trenger mange flere ting å spise så jeg får litt variasjon.

 

Egg, ost og skinke er vel bra?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du kan begynne dagen med brød og melk bestående av Ingers superrug.

 

3 skiver alene, gir 12 gram protein.

 

bruker du f.eks synnøve lett ost eller norvegia lettost e.l og du bruker 3 osteskiver per brødskive, så er hver osteskive 10 gram (har målt, og de var egentlig ganske små skiver) og det er 29 g prot i ost per 100 g. så 3 brødskiver med 3 skiver på hver gir 9 skiver som gir 9*10 = 90 gram med ost. 90*0,29 = 26,1 gram prot.

 

Drikker du 3 glass melk til måltidet, så gir det 19,8 gram proteiner.

 

Tilsammen gir måltidet 57,9 gram prot. Det er helt akseptabelt for et måltid bestående av 3 brødskiver og 3 glass melk og kan være en fin frokost. Det er forresten meget fiberrikt brød.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+981234

Nå går det i kylling, svin, kveg og fisk til middag. Ellers er det egg, makrell, laks, nøtter, fet ost og forskjellige kjøttpålegg (salami, spekeskinke osv) til alle andre måltider. Allikevel vil jeg ha mer fett. Olivenolje, smør, rømme og fløte synes jeg rett og slett er litt kvalmende..

 

Er det flere andre fettkilder jeg kan få i meg? (Ikke kunstig fett.)

 

Gjerne noe fett jeg kan spise mye av, slik som fisk, fugl, kjøtt, egg, ost, laks og kjøttpålegg. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei! :)

 

Jeg skal prøve meg på et nytt kosthold bestående av cirka:

30 % fett

35 % protein

35 % karbohydrater

 

Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hva jeg skal spise for å få i meg så store mengder protein og fett. Karbohydrater er ikke noe problem å få nok av! Jeg skal selvfølgelig kun spise sunt fett, men ganske mye.

 

Noen som har noen tips til forskjellige proteinrike matvarer jeg kan spise i store mengder?

 

(Hvorvidt dette er sunt eller ikke er ikke nødvendig å diskutere her. :))

 

du kan besøke denne bloggen: www.lenabeatrice.net

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...