cyclo Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Sun har nå sluppet en prototyp på et helt nytt design for OpenOffice.org. Les mer Lenke til kommentar
Flibustier Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Jeg håper at de ikke går for dette. Bruk av tabs er bra og kan med fordel benyttes, men gjør skriveflaten så stor som mulig. Selv om F11 er greit, så gjøres det meste av skrivearbeidet med verktøylinjene oppe. Forøvrig har OO.org blitt en utrolig bra office pakke. Det å fiffe opp med gjennomsiktighet er én ting, men ribbons er en uting. Hører dere OO.org? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Argh. Jeg har kjørt Office 2003 lenge fordi jeg HATER det nye systemet. Siden 2003 begynner å dra på årene, har jeg vurdert OO. Hvis de kjører i gang dette, så må jeg bare glemme det.... Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Jeg liker det nye systemet til Office 2007. Det er en vanesak. Kan fungere bra dette i OO. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Liker ikke dette. Jeg tror OOo kunne tjent mye mer på å gjøre UIet "skinnable", hvor brukere selv kan lage tillegg som bestemmer hvordan UIet skal se ut, litt på samme måte som addons i Firefox. Så kunne man hatt noen medfølgende (f.eks "Office 2003-style", "Office 2007-style", osv) som brukeren kan velge under installasjon, men med mulighet til å legge inn "custom"-UIs senere. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Liker veldig godt OpenOffice.org Aqua som er til Mac. Det beste av "Office" applikasjoner jeg har prøvd. Spesielt enkelt å intallere ordbøker og slikt. Men denne design de kom med nå er ikke noe særlig... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Gammelt nytt: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1137934&hl= Lenke til kommentar
larsere Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Vi får bare breiere og breiere skjermer, men programmene går i feil rettning, jeg vil gjerne ha menyer på sidene, ikke over i tabs. Syntes dette er helt ubrukelig... Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Selv om jeg personlig foretrekker Office 2003/OOo3.1, så tror jeg Ribbons er veien å gå, Ihvertfall hvis det skal være konkurrent til MS Office fremover. Også syntes jeg de burde fjerne .org fra navnet sitt, det høres litt nørdete ut... Lenke til kommentar
paalfe Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Vi får bare breiere og breiere skjermer, men programmene går i feil rettning, jeg vil gjerne ha menyer på sidene, ikke over i tabs. Syntes dette er helt ubrukelig... Prøv IBM Lotus Symphony, det er basert på OpenOffice. Det har menyer på siden... http://symphony.lotus.com Endret 7. august 2009 av paalfe Lenke til kommentar
Malinkb Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Etter overgang til ubuntu og aldri mer microsoft osv, så må jeg si at office 2007 gjore meg helt for det var veldig intuitivt og genialt lagt opp, så sånnsett har jeg savnet noe lignende for open office, men det beste ville være om en kan velge litt selv, f.eks. enkel måte å bytte til "classic" osv.. altså det temaet en vil selv, da noen vil ha det slik det var, noen vil ha det slik det blir osv Lenke til kommentar
Weir Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Samma for meg så lenge det er mulighet dor å beholde det gamle. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Vi får bare breiere og breiere skjermer, men programmene går i feil rettning, jeg vil gjerne ha menyer på sidene, ikke over i tabs. Syntes dette er helt ubrukelig... Prøv IBM Lotus Symphony, det er basert på OpenOffice.Det har menyer på siden... http://symphony.lotus.com *bilde* Det der så lurt ut. Rart at ikke flere tenker mot det, eller, at man som bruker SELV får bestemme hvor menylinjer og slikt skal plasseres. Endret 7. august 2009 av WheelMan fjernet bilde og kortet ned quote Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Nå må det jo nevnes da at selv i Office 2003 så kan man enkelt dra de forskjellige toolbarene slik at de står vertikalt langs høyre eller venstre kant av skjermen. Om dette fungerer i Office 2007 eller OOo vet jeg ikke. Lenke til kommentar
icc Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Er null probelm å flytte toolbars. Hverfall ikke når det er opensource og du kan forandre på akkurat det du vil. De som ikke liker office2007 er typisk folk som ikke liker automatiske paragrafer, o.l. og vil helst sitte i notepad. Problemet er at disse aldri har lært seg office og prøver å slåss med alle de smarte funksjonene i stedet for å dra nytte av dem. Office 2007 er den mest brukbare/lett betjente office utgaven som har kommet til nå. Lenke til kommentar
MMDE Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 :( :( uff uff uff uff Orker ikke mer office 2007 menyer. JEG ER SÅ LEI AV DEM :@ :@ :@ Alt gjemmer seg og man må finne ting på en mye mer tungvinn måte. Jeg kan virkelig ikke se hvordan det kan være en oppgradering. Det er mer ment for folk som ikke kan lese. menyene tar sinnsykt mye plass og mye å bla igjennom og mye å titte på og gjette seg fram. Istedenfor å ha en ned droppings meny hvor alt står enkelt og greit! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Til alle som klager over Office 2007 menyene: Ja, det er uvant en stund. Ja, de er ikke perfekte. Ja, det er lov å foretrekke de gamle verktøylinjene. Men: MS har brukt masse tid og undersøkelser for å finne bedre UI og Ribbon utmerket seg overlegent. De aller fleste jobber vesentlig mer effektivt med Ribbon enn uten. Vi hører bare så mye støy fra de som ikke gjør det. Her er litt informasjon: http://blogs.msdn.com/jensenh/archive/2006/08/28/728064.aspx I 2010 er det kommet en del forbedringer som er bra, blant annet at det er mye enklere å tilpasse båndet slik man ønsker. Endret 7. august 2009 av kjeklulf Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 :( :( uff uff uff uff Orker ikke mer office 2007 menyer. JEG ER SÅ LEI AV DEM :@ :@ :@ Alt gjemmer seg og man må finne ting på en mye mer tungvinn måte. Jeg kan virkelig ikke se hvordan det kan være en oppgradering. Det er mer ment for folk som ikke kan lese. menyene tar sinnsykt mye plass og mye å bla igjennom og mye å titte på og gjette seg fram. Istedenfor å ha en ned droppings meny hvor alt står enkelt og greit! De som ikke kan lese har da ikke det største behovet for å skrive heller On topic : Valg av skin høres fornuftig ut. Noen liker det ene og noen liker det andre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Testet ut den java-mockupen - må si jeg liker veldig det jeg ser. Intuitivt og enkelt. Sålenge det er valg for erfarne Open Office-brukere til å velge hvilken layout man vil ha, har de en sikker vinner her. Bruker kun Open Office til skriving, omtaler etc, og har aldri angret. Eneste jeg syns er dårlig er oppstartstiden. Har du mekket programvare som trenger en quickstart-daemon for rask aksess bør det ringe noen bjeller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå