Gå til innhold

Nesten alle programmer borte fra startmeny. Profilfeil ?

Anbefalte innlegg

Heisann

Gjennom jobben har jeg en Lenovo T500 maskin. Denne har fungert helt ypperlig, helt frem til i går da det skjedde noe rart.

Da jeg boota maskina i går tidlig så var startmenyen min helt forandret. Det var nesten ingen programmer der (se bilde) (eller snartveier til programmer), samt at dersom jeg prøvde å starte noen av programmene så kom det opp en sånn dialogboks som sa "Søker etter ...". Den som kommer opp dersom du har endret plasseringen til en fil, f.eks. I tillegg så har det også kommet opp et lite ikon nederst i høyre hjørne som sier "Lær hvordan du aktiverer Office", noe som da vel skulle tilsi at jeg har mistet aktiveringen på det også.

Jeg har nå forsøkt å bruke systemrestore (som forøvrig OGSÅ har forsvunnet fra startmenyen) og satt maskinen tilbake til slik den var nå på tirsdag, uten at det endret noe.

Jeg får ingen feilmeldinger når jeg logger meg inn og fikk heller ikke dette da jeg først oppdaget problemet.

Det siste jeg gjorde på maskina på mandag, var å innstallere uTorrent, men jeg tviler på at dette skulle ha noe med saken å gjøre ?

Noen som vet hva problemet kan være? Og aller helst hvordan jeg får fikset det :)

post-24372-1249635163_thumb.png

Fra tid til annen så kan det virke som om noen programmer dukker opp igjen i menyene her. Da jeg startet å skrive dette innlegget, var ikke Office å finne i menyen, men som dere kan se av bilde så har det nå dukket opp nederst i menyen, med en sånn farge som skulle tilsi at det er et nytt innstallert program.

Edit: Forøvrig er det ikke rapportert om noe virus på maskina fra virusprogrammet som kjører.

Endret av Nero Burningwr00m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med felles programmer? Har du slettet alt fra felles programmer?

Er litt opprådd da, og har egentlig ikke noen forslag.

Har selv fjernet både fra AD og felles programmer, med noenlunde samme effekt. Brukerne fikk ikke opp det de ikke skulle ha opp...

Lenke til kommentar

Jeg ser nå at under "all users" under "Documents and settings" så er det helt tomt. Det er vel her problemet mitt ligger da. Noen som har noen formening om hvordan disse har forsvunnet, og evt hvordan jeg kan få de tilbake på en enkel måte igjen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...