Gå til innhold

billig stasjonær pc

Anbefalte innlegg

trenger billig stasjonær pc.

den trenger ikke å være støysvak, men bør ha HDMI.

ønsker å kjøre win7 med windows media center.

den bør koste rundt 2-3000kr. (eller mindre ;-) )

har sett litt på oppsettet "studenten" som er foreslått her i hw.no.

er det noen som har erfaring med dette oppsettet?

er den kraftig nok til å kjøre mce?

hvordan får man enklest hdmi på denne?

er det komponenter som bør byttes ut eller har noen et annet forslag til oppsett?

takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det her fikk jeg til hos Amentio:

Handlekurven Vis alltid handlekurven når du kjøper et produkt

Kabinett m/strøm:

AOPEN Miditower QF50J Black inkl 400W PSU ATX/ MicroATX/ Flex ATX (1xSATA) (QF50J) 10 564,- 564,-

Prosessor:

INTEL DAUL CORE E5300 2.6G 2M S755 (BX80571E5300) 547 549,- 549,-

Hovedkort:

ASUS ASUS P5QL PRO - Hovedkort - ATX - iP43 - LGA775 Socket - UDMA133, Serial ATA-300 - Gigabit Ethernet - Høydefinisjonslyd (8-kanals) (P5QL PRO) 31 621,- 621,-

Skjermkort:

SAPPHIRE HD4670 512 PCI-E HDMI GDDR3, HDMI/ DVI-I/ VGA, Lite (11138-13-20R) 19 549,- 549,-

DVD:

SAMSUNG DVD Recorder 20x +R/+RW -R/-RW Lightscribe IDE White Bulk With Vista comp. SW (SH-S202N/BEWN) 67 210,- 210,-

Harddisk:

WESTERN DIGITAL CAVIAR GP 500GB SATA2 7200RPM 16MB (WD5000AACS) 15 403,- 403,-

Minne:

KINGSTON ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2 (KVR800D2N5K2/4G) 118 419,- 419,-

Totalt (inkl. mva): 3 315,-

Lenke til kommentar
------------

ingen som har prøvd oppsettet "studenten" her på hw.no ???

Dersom Student-komponenetene hadde vært mulig å anskaffe, så hadde jeg sannsynligvis ikke anbefalt en annen som er nesten helt lik "studenten". Du spurte om det i første post og logisk sett når jeg anbefaler en ny en, så er det en grunn til det.

Alle PCer som er nyere enn 5 år kan bruke Vista hvis det er det du lurer på....

Lenke til kommentar

jeg lurte på om konfigurasjonen var kraftig nok for windows media center deriblant ripping av dvd og avspilling av filmer i ulike formater. har erfaring med at dette kan gå litt tregt slik at avspillingen kan hakke/soppe opp hvis maskinen/minnet ikke er tilstrekkelig.

studenten-konfigurasjonen er jo nylig oppdatert på hw-sidene så jeg synes det er litt rart hvis ikke komponentene kan leveres (men du har sikkert rett i det).

men din konfig ble jo ikke så mye dyrere enn studenten. og så har den hdmi så vidt jeg kan se)

billigere enn dette er det vel ikke lett å få det til hvis man skal ha nok minne, hastighet og harddiskplass ??????

takk for tipset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...