TapZ Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Jeg er så sabla dårlig i batch, så trenger bittelitt hjelp for å komme videre: Har en tekstfil (host.txt) som inneholder en liste med ip-adresser. Jeg ønsker å koble meg opp mot hver av disse ip'ene for å slette noen filer, deretter koble fra igjen før jeg går til neste ip, sletter filer, kobler fra osv. Hvordan gjør jeg dette? Sitter og prøver meg frem, og prøvdeg på noe i denne duren: for /f "delims=~" %%F in (host.txt) do net use x: \\%%F\c$ /user:<brukernavn> <passord> del x:\temp\test.txt net use x: /delete men da står den kun å kobler opp mot alle ip'ene, uten å gjennomføre resten av kommandoene. Endret 7. august 2009 av TapZ Lenke til kommentar
Largie Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Lag heller et ekstern script for å utføre handlingene. For loopen Script slettalle.bat for /f "delims=~" %%F in (host.txt) do slettfiler.bat %%F Lag slettfiler.bat med noe i denne duren: use x: \\%1\c$ /user:<brukernavn> <passord> del x:\temp\test.txt net use x: /delete Problemet er at for-loopen har en "do-end" funksjon (slik jeg ser det). Derfor burde man gjøre det eksternt. Lenke til kommentar
TapZ Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Lag heller et ekstern script for å utføre handlingene. For loopen Script slettalle.bat for /f "delims=~" %%F in (host.txt) do slettfiler.bat %%F Lag slettfiler.bat med noe i denne duren: use x: \\%1\c$ /user:<brukernavn> <passord> del x:\temp\test.txt net use x: /delete Problemet er at for-loopen har en "do-end" funksjon (slik jeg ser det). Derfor burde man gjøre det eksternt. Takk for svar, det løste problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå