FpsStu Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Hvis du ser i denne artikkelen, så har jeg gjort alt etter planen, bare at jeg har 40X4 versjonen og to enable strobe som jeg har satt i 1'ern sammen... Jeg syntes jeg hadde lodda riktig, men når jeg skrudde på displayet, så viste linje tre det samme som en, og linje 4 det samme som 2... Hva kan jeg ha lodda feil? 40X4 datablad Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Dette blir nesten bare gjetting fra min side, men som du ser ut fra skjemaet på displayet ditt, har faktisk linje 1 og 3, og linje 2 og 4 samme adresser i ascii tabellen. Pga dette lurer jeg på om det kan være nødvendig å kjøre en invertering på ene strobe inngangen på displayet, slik at du sender ascii-kodene annhver gang til linjene. Først til 1 og 2 når når inngang 9 på displayet er høyt (og inngang 15 er lav), og til linje 3 og 4 når inngang 15 er høy og 9 er lav... Så kommer problemet. Ser du "dobbel skrift" i displayet? For hvis du ikke gjør det er anntageligvis ikke driverprogrammet du bruker beregnet på å kjøre med strobesignalet på denne måten, så du må kansje legge ut ett strobesignal nr 2 fra paralellporten. Hvis du må gjøre dette må du nesten gå på hjemmesiden til programleverandoren og se om du får noen tips der. Kong_Tom! Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Du må jo gå utroli grundig gjennom lodde-skjemaet, har du tatt feil av to ledninger kan jo alt bli feil. Gå grundig gjennom hele greia engang til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå