molland Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Hei Holder på å sette opp ett album på min egen server hjemme (ubuntu m/gui) den er online og har ett lite test album igang med lightroom. Det jeg lurer på, er om det er mulig å passordbeskyttet f eks album1 (barn og andre privat bilder) sånn att det er f eks album (en mappe) og album 1 og 2 og 3 osv. Da jeg vil ha passord på album 1 og 2? Sånn att slekt/familie kan få passord for å kunne se bilder av barna og ikke att dem ligger offentlig til alle. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Dersom albumene ligger i forskjellige mapper på webserveren kan du bruke .htaccess for å sitte brukernavn/passord. htaccess Lenke til kommentar
molland Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Tenkte noe ala dette : Album Album1 Album2 Frode Lenke til kommentar
Palme Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Som sagt; Dersom Album er en mappe, Album 1 er en mappe osv. holder det med å ligge inn en .htaccess fil i den mappen du ønsker å passordbeskytte. Hvordan du konfigurerer dette vises enkelit i linken jeg linket til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå