Gå til innhold

46" LCD-TV, hvilken er beste kandidat?

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg lest tester i ente og mente store deler av dagen, og hadde egentlig bestemt meg for å gå for Samsung LE46A756 til kr 10995 hos Netshop (var bare et tastetrykk unna "bekreft"-knappen). Selvsagt måtte jeg jo bare ta meg en siste kikk på alternative modeller, og plutselig hadde jeg to kandidater til:

Samsung LE46B650, kr 11995

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=124107

Samsung LE46B655, kr 12990

https://prisguiden.no/product.php?product_id=110264

De to sistnevnte vet jeg egentlig ikke forskjellen på, untatt den åpenbare forskjellen i produktnavnet. Jeg kan ikke finne noen tester på de heller som kan tilsi hvor gode de eventuelt er, selv om Netshop tydeligvis refererer til en test foretatt av Trustedreviews hvor LE46B650 har fått 9/10 (så vidt jeg kan se så er ikke den å finne lenger). Så forresten at LE46B651 klamret seg til en 9/10 hos Trustedreviews.

Det jeg lurer på er om det har noe for seg å investere 1000-2000 kr ekstra i en TV som har nyere innmat, i tillegg til ekstra funksjoner av ymse slag (som egentlig ikke er veldig viktig for meg, det er uten tvil bildekvaliteten som er avgjørende), overfor en TV som er en fjorårsmodell, men som på sin side har fått veldig god kritikk i flere tester..?

Nå er det snart morning allerede, begynner å bli gal av å lete. Så er veldig takknemlig for all hjelp jeg kan få! :)

Edit: Glemte i farten å nevne bruksområde. TV'en skal brukes til alt mulig: Vanlig tv-titting via digital kabel-tv, film, pc, playstation 3 osv osv :)

Endret av XII
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær oppmerksom på at årets Samsung-modeller skal slite med høy input lag. Her er et utdrag fra en test av B650:

The Samsung LE40B650's impressive video processing comes at a price unfortunately, and it's not good news for avid gamers. We measured the input lag on the LE40B650 to be around 84ms to 100ms slower than our resident Samsung F96 LED-backlit LCD TV (which had [Game Mode] enabled), which is almost as bad as the Philips 37PFL9632D (the worst in our database of reviewed HDTVs). Rock Band was basically unplayable unless we compensated for the input lag via the in-game calibration menu

Noe som neppe er heldig for deg ettersom du skal bruke TV-en til PS3 og PC. Bestilte meg nylig 46" selv. Av typen Sony V5500. Se min tråd om emnet her. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...