Gå til innhold

Komplett - la oss bygge din PC. Noe å gå for?

Anbefalte innlegg

Se der ja, kom enda et forslag gitt. Men jeg har altså bestilt og fått de fleste delene for lengst. Og jeg tenker vel mer på spill litt bakover i tid fra dags dato, så kan jeg eventuelt oppgradere hovedkort/prosessor/RAM/skjermkort om et til to år =)

Prioriteringer framover blir nok ny kjøling, SSD, lydkort + Creative surround =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er ssd og hva brukes det til?

tidlig på morgenen; så tar det litt enkelt: SSD er en "HDD" som varierer på størelse 30-264 gig. Prisen er rundt 1000 for 30gig, 1600 for 60 gig osv. Dette er harddisker med svært høy read/write hastighet, noe som senker lastehastigheten betraktelig.

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg på den nye PC-en, og rigger til det som trengs av programvare. Jeg er utslitt både mentalt og fysisk etter monteringsfasen, men jaggu innser jeg verdiene i å gjøre det selv.

1. Det er faktisk ikke vanskelig, det gjelder bare å sjekke alle pluggene/skruene opp nøye før man foretar seg noe.

2. Jeg lærer noe

3. Jeg sparer penger

Foruten om et "stort" problem gikk det knirkefritt - joda, det var kanskje litt stress å oppspore alle delene etc. ("hvor i helvete gjorde jeg av den delen?!" sa jeg ofte. Dette kunne jo vært unngåttt.

Men, det mest irriterende og kjipeste med montering var selve stockkjøleren til E8500. Det var håpløst. Fikk det ikke til å passe, og vi måtte bruke så mye krefter for å få kjøleren på plass at hovedkortet sto i fare for å bli ødelagt. Skikkelig ekkelt!

Har blant annet prøvd Far Cry 2 på høye detaljer, og det gikk kjempebra. Et stort glis strakk seg fra øret til det andre da jeg så grafikken.

Gleder meg til fortsettelsen. Takk skal dere ha for hjelpen, jeg kommer sikkert igjen, banna bein!

PS. Hadde ikke klart dette uten min bror! Thanks.

Endret av excel
Lenke til kommentar

Far Cry 2 er et fantastisk spill på mange måter. Når du dukker ned i vannet og ser detaljene fra det som er oppforbi vannflaten blåser i luften. Anbefaler å spille det spillet i de kaldeste vintermånedene med 30 grader på rommet. Solen på det spillet blender deg faktisk. Et spill som virkelig påvirker.

Du lærer ikke bare å bygge pc, men å skaffe deler billigt. Det bidrar på hele livsfronten, en blir prisbevisst. En lærer å planlegge bedre. Neste skritt er overklokking når det er behov for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...