Knakk Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Hei jeg trenger litt hjelp til å finne en laptop. * Hva skal maskinen brukes til? Open Office, generell surfing og pentesting i lab. Ønsker wifi kort som støtter monitor mode. * Prisantydning Mellom 2,000-3,5000 * Skal maskinen overklokkes Nei * Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? Nei * Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc. Laptop, trenger ikke Windows OS. Kommer til å bruke Linux. * Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer Gjerne en liten og lett laptop med lang batterilevetid. Jeg har sett for meg Acer One med Intel Atom vil være noe som kan passe meg. Har noen andre bedre forslag? Trenger dere mer info bare post =) På forhånd takk. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 det som er dumt, er at det er meget vansklig å finne en laptop uten windows preinstalert. du kan velge å kjøpe en maskin med windows preinstalert og prøve deg på en meget komplisert refunderings prosess. det som gjør ting veldig komplisert er at pc'n du eventuelt kjøper med windows preinstalert, er windows en del av pakken du kjøpte. akuratt som dvd-rom'en. den billige hp-maskina du ser overalt. sub 4000, er en ganske god maskin om du tarvekk vista (som bruker 15 år på å oppdatere seg). jeg er usikker på om du trenger noen ekstra drivere til wlan kortet. skjermkortet er av typen innebygd nvidia så det skal finnes bruklige skjermdrivere. batteritid har jeg ikke testa. men ville ikke regna med mere en 100-120min fant den kun igjen på komplett. denne pc'n har kostet helt nede i 3200kr klassen om jeg ikke husker helt feil. beklaglig kan jeg ikke teste ut ting for deg. da det er dama til pappa som har den pc'n. linker : komplett Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=104213 Kanskje denne? Dette er jo en minipc, men den er jo veldig rimlig, og tastaturet er godt på den, til og være minipc.. Den er også tynnere enn de aller fleste andre minipcer.. Lenke til kommentar
Knakk Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=104213 Kanskje denne? Dette er jo en minipc, men den er jo veldig rimlig, og tastaturet er godt på den, til og være minipc.. Den er også tynnere enn de aller fleste andre minipcer.. Jeg var vel noe uklar i første post. Minipc er det jeg er ute etter. Jeg bruker stasjonær når jeg er hjemme, så denne hadde blitt brukt på farten eventuelt i lab. Det var jammen ikke lett å finne minipc'er uten winOS. Går det an å slippe dette? Det legger på unødvendige ekstra kostnader. Takk for innspill begge to. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 ikke med mindre du tar til takke med dorligere hardware i selve pc'n. sånn jeg ser det. får du mere hardware for penga på netop'sa med windows en med linux. du kan jo altids prøve å få refundert de 300-500kronene de bruker på lisens til microsoft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå