MittBrukernavn Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Hei Når jeg ser på nsb.no så står det at det er tog fra gardermoen og der jeg bor. Det togen går 25 min etter at flyet mitt har planlagt landingstid. Det jeg lurer på er hvor dette toget går fra? er ikke så veldig kjent der har bare hvert der et par ganger før og trenger virkelig å rekke toget siden det er siste for dagen... 25 min er ikke lang tid når jeg må stå i kø for å få ut noe bagasje OG må finne toget uten å vite noe om hvor jeg skal gå Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Flytoget antar jeg? det bør være god skilting på hvor du skal gå Lenke til kommentar
Leesan Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Gardermoen togstasjon befinner seg på den vestre enden av terminalen. Ta til høyre når du går ut av bagasjehallen. Flytoget er ikke NSB, men et annet selskap. 25 min er altfor kort tid. Tar minst 5 min å få kommet seg ut av flyet når den først har landet I TIDE, også tar det i hvert fall 10-15 min der igjen før du får bagasjen. Og alt dette betinger at flyet lander før eller i tide. Men som sagt...du kan være heldig og flyet lander før tiden;) Endret 6. august 2009 av Leesan Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Flytoget går ca hvert 20 minutt, og det går fra selve terminalen, og det er god skilting. NSB sine tog stopper vel i gardermoen, som ligger en bit unna terminalen. Sjekk www.flytoget.no Endret 6. august 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 det stopper vannlige tog på Gardemoen også (og ikke bare flytoget). togstasjonen ligger i tilknyttning til terminalen så det er ganske kort å gå dit. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Nå har trådstarter ikke nevnt hvor han bor, så det er ikke sikkert Flytoget er et alternativ. For å vurdere bør han også se på Flybussen som har holdeplasser rett utenfor terminalen (her er det mange ruter, kanskje en av dem passer). Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 ifølge nsb.no går det tog til Gardemoen fra blant annet Asker, Kongsberg, Drammen, Skien og Porsgrunn. Lenke til kommentar
MittBrukernavn Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Er til Drammen jeg skal. Flyet skal lande i 23:15 tiden hvis det er i rute og direktetoget reister 23:38. Ingen flytog reisetider som passa som hadde spart meg noen minutter i det hele tatt Får satse på at jeg rekker å ta ut bagasjen, finne riktig tog og gå på det føre tiden renner ut da i verstefall må jeg vente på neste tog som ikke reiser føre 05:38 på lørdagen... Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Om du prøver å nå det toget bør du sansynligvis ordne billetter på forhånd. Det er lite oppkvikkende å ha nok tid, men bruke den opp på kø ved en billettautomat. Sam Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Du kan ikke regne med å rekke og hente bagasje og være klar på togperrongen 25 minutter etter planlagt landingstid. Det burde forøvrig ikke være noen umulighet å komme seg til Oslo S enten med Flytog eller NSB - for å så ta NSB videre til Drammen. Forøvrig begynner jo flytoget å gå til Drammen direkte i veldig nær fremtid. Flytoget og NSB går forøvrig omtrent fra samme sted - jernbaneverkets del av Oslo Lufthavn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå