Gå til innhold

Kjøre fra sør til nord

Anbefalte innlegg

heisann,

jeg skal kjøre alene fra hønefoss til hammerfest til neste uke og lurte i den anledning på den beste ruten å velge. jeg har ikke tenkt å legge inn noe spesielt med sightseeing pga at turen er av rent praktiske grunner (vi flytter, yay). fra hva jeg har hørt så tar det rundt 24 timer å kjøre hvis man kjører via sverige, men pga at jeg er en svært fornuftig sjåfør *kremt* har jeg ikke tenkt å tyne meg selv og regner ikke med mer enn 8 timer kjøring per dag. det jeg egentlig lurer på er hva er den beste (og korteste) ruta og hvor kan jeg ca regne med å måtte overnatte? jeg tar i mota alle gode tips for en sånn tur. jeg må innrømme at jeg kvier meg litt, men har tenkt å fylle lappisen med film til kvelden og bilen med lydbøker :)

-h

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk denne linken for en grei rute. Har kjørt denne endel ganger, og syns dette er en god rute.

Velger du å kjøre Norge, sparer du ca. 45-50 min ved å kjøre riksvei 3 oppever Østerdalen (via Elverum) istedet for å følge E6 over Dovre.

Takk skal du ha. Jeg har tenkt å kjøre gjennom Sverige ja. Det er det fattern har anbefalt som strakaste vegen. Har du noe formening om hvordan etappene kan se ut og hvor jeg eventuelt kan overnatte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...