jo_hagla Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) har et par alternativer til pc men klarer ikke bestemme meg for Intel eller AMD. Intel Q9550 ehar og ett alternativ Intel Q9550 2 Intel i7 AMD Ph x4 955 lurer litt på å bytte kabinett med Lian Li PC-A71 eller Cooler Master Stacker 832 eller HAF 932 hvilket system for jeg mest for pengene? mangler jeg noe? en ting til hva er best ram med CL 8-9 PC3-16000 eller CL7-8 PC3-12800? Edit: trykkleif Endret 6. august 2009 av jo_hagla Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Core i7 eller Phenom II vil jeg si er best. Best ytelse vil du nok få fra Core i7. Bare så du er klar over det, så støtter AMD CPUen og MSI Hovedkortet Ram på maksimalt 1600 MHz. Dine valgte 1800 MHz Ram brikker vil med andre ord ikke fungere med Phenom II oppsettet. Til Kabinett, ville jeg valg: Antec Nine Hundred Two, HAF 932 eller CM Storm Sniper. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Virker som det er noe tilfeldig de fleste oppsettene. Jo er det ikke noen budsjettgrense så er I7 kongen på haugen, kan heller ikke se om det er en gamer rigg du er på jakt etter, overklokkingsrigg, eller stillegående, peker litt i hytt og gevær de oppsettene. PHII 955 oppsettet er ikke bra satt opp. Og siden jeg kun setter opp AMD systemer tok jeg med den frihet å sette opp omtrent det beste som du kan få ut av en AMD rigg pr idag. Her 2x4890 toxic 80 gb intel SSD disk 8 gb DDR3 1333. Personlig liker jeg ikke det kabinettet, liker bare ikke vindu, men det er en smaksak, unødvendig dyrt spør du meg. Men hva du skal gå for avhenger noe av hva de mest krevende oppgaver du gjør med riggen er. Endret 7. august 2009 av Osse Lenke til kommentar
Osse Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 En AMD rigg til rundt 13000,- bør se ut noe slikt som Dette Lenke til kommentar
jo_hagla Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Takk for tips og tilbake meldiner, ser amentio ikke har DFI lanparty kortet, og datakjeden mangler RAMet og grafikkkortet, vil det være best å bestille hovedkort på datakjeden og resten på amentio? Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Takk for tips og tilbake meldiner, ser amentio ikke har DFI lanparty kortet, og datakjeden mangler RAMet og grafikkkortet, vil det være best å bestille hovedkort på datakjeden og resten på amentio? Amentio er klart billigst, så vil tippe det uten at jeg har lest posten om hva du skal kjøpe osv. Lenke til kommentar
jo_hagla Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Om jeg skulle finne på å bytte noe på dette oppsettet bør jeg da bytte hovedkort eller RAM og GPU? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Det er svært liten forskjell på 790FX chipsett hovedkort, de fleste vil duge. Men i CF er 790 FX 3-5% raskere enn andre chipsett. 4890 Toxic er fabriklokka til 960 mhz gpu (850 mhz orginalt) og har meget god kjøleløsning, dog ifølge tester og med riktig klokkeprogram vil du komme opp i omtrent samme frekvens som 4890 med de fleste 4890 korta. Vel i nærheten i allefall. Når det gjelder minne er det ikke de store forskjellen. Men strengt tatt er det stort sett ingen rigger som gir mye for penge i denne prisklassen. For å si det slik er det noen som vil kunne merke pratisk forskjell på de 2 AMD riggene som jeg satte opp, ja da har de nesten umeskelig gode observasjonsevner. Dog vil det nok ære forskjell på støynivået på toxic versjoen av 4890 (stillere) en de med referansekjøleren. @xm Vil ikke si at det erden store prisforskjellen på de to Webshoppene. Endret 7. august 2009 av Osse Lenke til kommentar
jo_hagla Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå