Gå til innhold

Hjelp jeg trenger en plass til domenet mitt.

brg

Anbefalte innlegg

Hei

Har skaffet meg eget domene og tenkte jeg skulle bruke det til å plassere min slektsforsker database på det.

Men så fikk jeg problemer. One.com som jeg først registrerte meg hos, har phpmem limit på 24MB og jeg treneger minst 32MB.

Etter å ha sjekket litt rundt, så har jeg ikke funnet noen som både har nok phpmem limit, samtidig som de har plass til databasen. På Web10 så kan man øke mem limiten, men ikke diskplassen til databasen?? Så da er det jo ikke vits i å kunne øke minnet!! (Max 25MB lagringsplass til Sql database på serveren.)

Så fikk jeg råd om å sjekke et par US tilbydere. Vedig bra servere med imponerende tilbehør uten ekstra kostnad, men de kan ikke hoste .no domener.

Så da vender jeg med til dere. Vet dere om et web hotell, som kan både hoste et .no domene, samtidig som det gir reel muliget til å ha normal størrelse på sql databasen til en fornuftig pris. Trenger max 1 gb disk plass.

Fornuftig pris = ca. 50,- pr. mnd.

Andre alternativ er å sette opp en server hjemme, men det er upløyet mark. Så det er siste utveg.

Endret av brg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.... Men så fikk jeg problemer. One.com som jeg førtst registrerte meg hos, har phpmem limit på 24MB og jeg treneger minst 32MB.

.....

Går det ikke an å kjøpe mer memory limit da?Er ganske sikker på at jeg kjøpte høyere memory limit hos One.com.

Lenke til kommentar

Hmm.. merkelig, dette må jeg sjekke opp i :p

Edit: Se der ja, det var web10.dk, der kunne jeg kjøpe høyere memory limit. Det er jeg hundre prosent sikker på. Husker ikke hvor mye jeg kjøpte men.

Edit2: Fant ut av det ganske kjapt:P.. Jeg økte det til 32, det kostet 108 kr ex. moms i året.

Endret av Oxaren
Lenke til kommentar

eneste us levrandører ikke kan gjøre er selge .no, men de kan hoste .no sider uten problem.

du kjøper .no domenet hos en norsk levrandør som peker det mot din us levrandør, koster rundt 200-250kr året for domenet.

edit:

jeg så nå hos osei siden de var eneste norske jeg kom på i farten, for ip-forward av domene tar de 199kr året for + 101kr i etablering.

kjøper du da hosting hos en us levrandør hjelper de deg nok sette opp videreføringen, de oppgir ip'n det skal videreføres til som du fyller ut på osei sine sider så voila.

jeg deler også dine erfaringer av norske hosts, de er svindyre på overføring og har generelt et ikke eksisterende service nivå.

mens de us hosts jeg har hatt strekker seg ganske langt for og gjøre deg tilfreds/oppfylle kravene dine.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Er det noen spesiell grunn for at du trenger å ha denne slektsdatabasen på nettet? Om det er ei privat greie kan det jo holdes lokalt. Kan også sette opp en egen server om du har mulighet fra ISP å få en statisk IP.

Det er meget stor grunn til å ha den på nett.

Det gir andre sletsforskere mulighet til å finne sin slekt hos meg og så kan vi utveksle informasjon. Har hatt den på nett i mange år på home.online.no.

Siden basen etterhvert er blitt passe stor og det tar lang tid å laste opp 13500 html dokumenter hver gang jeg skal oppdatere, så ønsker jeg nå å gå over til en SQL database som er tilpasset dette (PhpGedView).

Da vil jeg i tillegg kunne gi tilgang til andre som har felles slekt med meg til å endre/tilføy personer direkte i min database på nett. Selfølgelig ikke uten min godkjennelse.

Tidsbesparesen på opplastningen er formidabel. 13500 sider tar 2-3 timer. En Gedcom fil med hele databsen tar 3-5 minutter å laste opp.

Lenke til kommentar

Jeg endte på bluehost.com i USA. De har et imponerende bra web hotell, med masse muligheter.

Dropper antagelig mitt Norske .no domene eller setter ip-forvard på det til mitt nye domene.

Det hele kostet ca 600.- inkl. domene for 1 år.

Hvorfor: Ubegrenset plass/trafikk/SQL databaser. Avanserte FTP muligheter. Fil manager kan pakke opp zip filer. osv, osv....

Eneste negativer er at de ikke tar bacup av nettstedet, det må man ordne selv, men de har selvfølgelig en løsning på det også.

Lenke til kommentar
få statisk ip koster vell hos de fleste mer enn hosting gjør.

Statisk IP fra Lyse koster 10 kroner pr. mnd.

Det er meget stor grunn til å ha den på nett.

Det gir andre sletsforskere mulighet til å finne sin slekt hos meg og så kan vi utveksle informasjon. Har hatt den på nett i mange år på home.online.no.

Det høres ut som en grunn til å ha det tilgjengelig på nett. Har ikke drevet eller lest om slektsforskning, så var ikke informert om hvordan det hele fungerer. Men synes det burde finnes langt bedre løsninger enn hva du beskriver for å utveksle informasjon. Men men, skal ikke synse for mye om ting en ikke har snøring på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...