Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

blåskjerm, bluescreen på Acer Ferrari 3000(bærbar)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Startet opp datamaskinen, og ser windows XP lasteskjermen gå som normalt.

Straks kommer dette bildet opp:

463139.jpeg

stort bilde

Feilkoden i bildet:

STOP: 0x0000007B (0xF78AA528, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Har prøvet å starte i sikkermodus, men det samme blå skjermbildet dukker opp :(

Endret av 50pesos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp ordnet en maskin med samme problem.

Last ned Hiren`s Boot CD og brenn som .iso med f.eks ImgBurn.

Start maskinen med hiren`s boot cd-platen. Velg så å starte "mini XP"

Naviger deg så frem til C: -> windows -> system32 -> config.

Finn filene DEFAULT / SOFTWARE / SECURITY / SAM / SYSTEM og endre navn til/legg til ".old" på alle.

Naviger deg frem til "System volume information" og videre til..... pokker, husker ikke filnavnet. ("Restore" muligens) Men du skal finne filer med tall som navn i en av mappene der. Filnavnet begynner med RP eller noe.

Åpne nest eller tredje høyste nummererte fil og kopier over DEFAULT / SOFTWARE / SECURITY / SAM / SYSTEM til system32/config-mappen der du endret navn på tilsvarende filer.

Prøv så å restart maskinen uten Hiren i dvd-rom`en.

LYKKE TIL!!

Edit: La til parantes

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Jeg ser absolutt ingen grunn til å kopiere registeret ut ifra et gjenopprettingspunkt, dette blir jo bare merkelig. Så den oppskriften ovenfor er fullstendig meningsløs.

7B er INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE som betyr at Windows har mistet tilgangen til system partisjonen.

Den vanligste tingen å prøve er bare å kjøre CHKDSK.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Jeg har også samme problem. Har prøvd å lage cd, men jeg tror ikke jeg får det helt til. Må nok ha ting inn med teskje. Har kommet så langt at jeg har laget MyCD. i readme.txt filen står det at jeg skal kjøre Create-iso.bat for å lage en ny iso named MyHBCD.iso. Jeg finner ingen Create-iso.bat :dontgetit: Noen som vil hjelpe et håpløst tilfelle her? :blush:

Lenke til kommentar

Filen du laster ned pakker du ut med winzip eller winrar. Da får du en .iso fil på 178 Mb. 

Last ned og installer ImgBurn. Med Imgburn velger du "Write image file to disk."

Øverst står det "Please select a file. Finn .iso filen og trykk ok. Deretter trykker du nederst på det store symbolet for å brenne platen. Forutsatt at du har lagt i en cd-rom først selvsagt.

Når platen er ferdig putter du den i maskinen som sliter og starter maskinen opp med platen. I den første menyen som da kommer opp velger du å starte "Windows mini XP." el no`...

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...