laks1 Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Som emnetittelen røper lurer jeg på om jeg trenger autofokus i objektivet når jeg har Canon eos 350d. Jeg vurderer nemlig å kjøpe Sigma 70-300mm uten autofokus. Denne er vel den med autofokus og koster jo og en del mer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Alle objektiver til Canon har Autofokus i objektivet - så det trenger du ikke bekymre deg for det. Men grunnen til at Nikon utgaven er mye dyrere, er fordi det er en APO utgave - noe som betyr bedre bildekvalitet. Det finnes en APO utgave for Canon også. Tom Lenke til kommentar
laks1 Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Alle objektiver til Canon har Autofokus i objektivet - så det trenger du ikke bekymre deg for det. Så alle objektiv laget til Canon sine kamerahus har autofokus? Selv de fra andre produsenter(Sigma). Og så ikke at APO-objektivet var til Nikon Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Så alle objektiv laget til Canon sine kamerahus har autofokus? Selv de fra andre produsenter(Sigma). Det stemmer. Dvs. Det finnes noen objektiver der ute fra b.la. Carl Zeiss som har kun manuell fokus. Dette er er dyre entusiast-objektiver som kun finnes i manuell fokusutgave. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå