Gå til innhold

Problemer å komme på nett på acer pc gjennom ruter...

Anbefalte innlegg

Har ett problem med å komme på nett med min acer 5737z pc når jeg går gjennom en ruter.. Når jeg kobler med direkte til modemet (som er fra GET) er det ingen problemer, men med en gang jeg kobler til ruteren funker det verken på trådløst eller kabel fra ruteren... Har prøvd 2 forskjellige rutere også og er samme problemet.. den sier at det nett er tilkoblet, men bare lokalt.. Er vista... Noen som kan ha noen ideer??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GET leaser ut IP til nettverkskort til PC eller router.

Dette betyr at du f.eks kan få forbindelse når du kobler til første PC eller router, mens ved bytte av PC eller router ikke får forbindelse fordi adressen er leid ut til den første.

Det du kan gjøre er enten å slå av modem en stund eller resette modemet ved å stikke en pennespiss i det lille hullet bak til lampene foran blinker (ca 10 sek).

Pass på at du har nettverkskabel fra modem inn i internettporten til routeren du skal bruke når du gjør dette. :-)

Lenke til kommentar
GET leaser ut IP til nettverkskort til PC eller router.

Dette betyr at du f.eks kan få forbindelse når du kobler til første PC eller router, mens ved bytte av PC eller router ikke får forbindelse fordi adressen er leid ut til den første.

Det du kan gjøre er enten å slå av modem en stund eller resette modemet ved å stikke en pennespiss i det lille hullet bak til lampene foran blinker (ca 10 sek).

Pass på at du har nettverkskabel fra modem inn i internettporten til routeren du skal bruke når du gjør dette. :-)

se der ja. Hjalp det. Takk skal du ha :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har også kjøpt meg ny maskin og opplever at jeg har problemer å komme på nett. Oppnår først bare kontakt lokalt og ikke med internett. prøver å diagnostisere problemet, uten at maskinen finner noe problem. Prøver å koble til nettverket på nytt, skriver inn koden (WEP) og kommer så inn. Men jeg må altså skrive denne koden hver gang...! Klarer ikke å se noen husk denne koden knapp?

Har mine problemer noe med det samme som trådstarter å gjøre? Jeg har en pc fra før som jeg også vil skal være tilkoblet. Den virker soim den skal nå, og jeg er redd for at den skal bli trøblete dersom jeg prioriterer den nye maskinen?

Lenke til kommentar

Det med at du må skrive inn koden hver gang antar jeg er et lokalt "problem" på din datamaskin. I Windows XP kan man f.eks starte Wireless Zero Configuration (WZC) og et tredjepartsprogram samtidig. Dette kan føre til at maskinen ikke vet helt hva den skal bruke. Hvis du går inn på kontrollpanelet og velger administrative verktøy, tjenester og leter opp Wireless ZC, så kan du gå inn og stoppe og disable tjenesten.

Da tror jeg du ikke får samme problemet neste gang du starter maskinen.

Alternativt kan du gjøre dette omvendt og i stedet fjerne tredjepartsprogrammet (pass på at du ikke fjerner driveren til nettverkskortet i samme slengen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...