Castman Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Tenkte å invistere i en roterende poleringsmaskin med god kvalitet/brukervennlighet. Skal brukes på biler og båter. Noen som har tips til hvilken og evt hvor jeg burde en slik? Hvilke produkter burde jeg bruke på roterende maskiner? Linker og sånt er fint takker for svar Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Den de selger på clas Ohlson med 2 roterende hoder kombinert med svamper ifra Sonax fungerer utmerket, og er ikke noe dårlig kjøp. Hvis du vil bruke mer penger så har Meguiars en bra polermaskin med 1 roterende hode. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Ingen av maskinene du nevner der er roterende, men f.eks Hitachi har en som skal være knallgod Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Metabo sin maskin får også mye skryt. Selv er jeg kjempefornøyd, kraftig men samtidig ergonomisk og lett. http://godkjemi.com/index.php?page=shop.pr...rt&Itemid=1 Lenke til kommentar
Castman Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Ingen av maskinene du nevner der er roterende,men f.eks Hitachi har en som skal være knallgod Hei, har vel ikke tilfeldigvis link til der de selger denne? Ellers så jeg både en stor Borsch vinkelkutter og en helt ny Hitachi 18V,3AH batterier og med gir. Er vel ikke mulig få kjøpt sånn pad sak og bruke en av disse istedet egentlig? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Det kan være greit med en kraftig polermaskin når du skal polere gelcoat. DA vil ikke fungere. Makita, Flex, DeWalt, Fein, Hitatchi og Metabo er merker å se på. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Du trenge en vinkelsliper med trinnløs hastighet fra 0-900. Jeg kjøpte meg en Bosch i 1993 for 7000 blanke. Den er stor og tung sammenlignet med dagens modeller. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Ville nok ikke brukt en vinkelsliper. De er beregnet for et helt annet bruk, og 900rpm er for lite for en poleringsmaskin. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ville nok ikke brukt en vinkelsliper. De er beregnet for et helt annet bruk, og 900rpm er for lite for en poleringsmaskin. Min poleringsmaskin har trinnløs hastighet fra 0-900..... Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Min poleringsmaskin har trinnløs hastighet fra 0-900..... Det er for lite for proff korrigering; de viktigste arbeidsområdene for en polermaskin ligger mellom 900 og 2000 rpm. Nyere proff-maskiner har elektronisk styring av turtallet; dvs de opprettholder turtallet selv om du legger press på dem. Skal du ha en fullblods proff-maskin med god ergonomi og lav vekt, er det Flex og Metabo som gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå