Gå til innhold

Problemer med 9800 GX2


pcpcpc

Anbefalte innlegg

Hei!

I går fikk jeg et Inno3D 9800 GX2. Jeg har store problemer med å få installert det! Uansett hvilken driver jeg bruker så vil det ikke fungere skikkelig. I Device Manager står det slike gule flagg med utropstegn i hele tiden. Har prøvd å avinstallere alle tidligere drivere, gå inn i Safe Mode, og installere nyeste driver fra NVIDIA, men fortsatt vil det ikke funke. Det skal sies at jeg savner NVIDIA Control Panel. Virker ikke som om det blir installert heller. Kjører Windows 7 32-bit. Viftekontrollering er det også lite av. Den sviver med SVÆRT lav hastighet, noe som gjør at det blir altfor varmt.

 

Håper noen kan hjelpe meg!

 

Mvh

pcpcpc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir den for varm resetter driveren seg og lukker tunge programmer, da kommer det en gul trekant.

Du kan jo laste ned RivaTuner, der kan du sette viften til 100%

Ok. Jeg prøvde RivaTuner, men forstod ikke stort av det. Gidder du gi en liten forklaring på nøyaktig hvor man setter opp viftehastigheten? Og hvor har det blitt av NVIDIA Control Panel da? Eneste som ble installert (som jeg kan se) var driver, PhysX og 3D Vision... Han som hadde kortet før meg sa at vifta stiller seg automatisk etter hvor varmt kortet er. Det gjør den jo ikke...

Lenke til kommentar
Laste ned og legge inn regner jeg med at du kan.

Ok, men da er det ikke rart jeg ikke fatta, for det står ikke slik i min RivaTuner. (refererer til bilde nr. 1) Kortet mitt står ikke der og det er heller ikke bilde av noe kort under "Customize"...

 

EDIT: GPU-Z viser 70 grader celsius. Det er vel altfor mye ubelastet? viftehastighet står på 55%...

Endret av pcpcpc
Lenke til kommentar
Det kortet blir varmt, iallefall i et lukket kabinett uten mosntervifter.

Den vil ligge på 70-80C på auto, selv setter jeg 100% manuellt under load.

 

Har du avinstallert med driversweeper? Eget software.

Formaterte maskinen og installerte XP. Nå funker det! :D ...eller, det vil si nesten... Se vedlegget! ;-) Står sån gult skilt på det ene. Hvordan fikser jeg det?

 

Mvh

pcpcpc

 

EDIT: Når jeg går inn i "dxdiag" viser det at skjermkortet mitt har 512mb minne, men det har jo 1GB! Det samme gjelder når jeg tester på nzone.com. Betyr det at det ene skjermkortet ikke er installert? I s fall; hvordan får jeg installert det???

problem.bmp

Endret av pcpcpc
Lenke til kommentar

Bump

 

De to siste dagene har (begge) kortene fungert problemfritt, uten gult merke på det ene. Men i går kveld kom det samme opp igjen... Når jeg dobbeltklikker på det som har gult merke står det: "Denne enheten kan ikke starte. (Kode 10)" Det samme stod for et par dager siden. Hva må jeg gjøre for å få det til å fungere?

Om det har noe å si, her er mine specs:

 

HP Workstation xw6200 (kabinett og hovedkort)

2GB RAM

9800 GX2

Thermaltake Toughpower 750W PSU

Intel Xeon 3.40GHz CPU

 

Takker på forhånd for svar! :)

 

Mvh

pcpcpc

Lenke til kommentar
Last ned gpu-z

Se hva de sier, har du to kort? aka quadsli?

Du må legge inn driver for ett kort først, så sette inn det andre kortet og enable sli.

Har GPU-Z. NVIDIA System Tools har jeg og. Har ikke 2x 9800 GX2, men dette er jo et kort med to i. Pcen, Nvidia Control Panel, GPU-Z osv oppfatter dette som SLI-oppsett. I går viste alle disse programmene at jeg hadde to kort, men i dag viser de bare et... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...