Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor mye burde jeg ta av? (bilde)

Gjest Megsannda

Anbefalte innlegg

Gjest Megsannda

hallo.. jeg har et problem. jeg har disse godtroende vennene som bare sier "jeg synes du er fin som du er jeg" når jeg spør et ærlig spørsmål..

så derfor spør jeg her. hvor mange kilo burde jeg ta av? jeg veier nå 58, er 163 høy, og holder da altså på å slanke meg, men ingen kan gi meg et ærlig svar.

her er link til et bilde : http://megsannda.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tuller du? Ser da ingen som helst grunn til at du skulle slanke deg? Det ser ut som du ligger på din idealvekt, med andre ord det som er sunt for kroppen din og du er ikke i nærheten av å verken være eller se overvektig ut. Du ser slank og sunn ut.

Lenke til kommentar

Poenget er at ut frå biletet er det ingen her som ser behovet for å slanke seg for å gå ned i vekt. Å trene for å halde seg i god form er noko heilt anna, sjølv om begge delar innber fysisk aktivitet.

Eg stiller meg bak fleirtalet i denne tråden, du treng ikkje ta av noko som helst. Vanskeleg å bedømme ut frå biletet sjølvsagt, men 163cm og 58kg antyder ikkje overvekt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Ingenting! Du så jo ut som du var innenfor normalen. BMI'en din ligger på 21,8, noe som vil si at du er normal vektig i forhold til høyden din. :) Skal kanskje ta BMI'en med ei klype salt, siden den ikke avhenger av kjønn, alder, fettprosent osv.. Men du så ganske normal ut :)

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1, påpekes det at innleggets art ikke skal inneholde overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er da dette er forbudt. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes ved grove tilfeller. I henhold til retningslinjene ble '3' innlegg slettet fra tråden.'

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar
Enkelte har et noe forvridd bilde av seg selv :) Slutt å tull.

Jepp... trådstarter har en veldig fin kropp og trenger ikke gå ned noen kilo. Jeg blir så provosert når generelt tynne, normale folk går rundt og tror de er feite og må ta av noen kilo (ja, kjenner en hel haug av slike usikre jenter.) Det er vel et irritasjonsmoment som står ganske så høyt på lista.

Til trådstarter: jeg har vel allerede sagt det, men du trenger verken gå opp eller ned. Slutt å tull.

Lenke til kommentar
Gjest megsannda

ja, kanskje er det et forvrengt selvbilde, men er det virkelig rart når man ser hvilke idealer vi kvinner blir tildelt i magasiner? Da blir det litt ekstra press, og vi vil også bli "perfekte". Og the prophet, jeg tror ikke at jeg er feit. Jeg vil vel bare ha en mer velformet kropp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...