Gå til innhold

Saudia Arabia(værste stedet i verden å være kvinne?)

Anbefalte innlegg

Jeg sier at SAer det mest kvinne hatende stedet på jorda, kvinner er eiendom, det er ikke full verdige mennesker og de må dekkes til, ellers vil menneske flippe ut og voldta dem(og det ville være kvinnenes feil)

Viss dette ikke er kvinne hatende vet ikke jeg, men andre mener (nei det har bare en annen kultur og vil ikke bli påvirket av andre land)

Hele islam er kvinne nedtrykkende og SA er værst av værst

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saudi Arabia er vel det verste når det gjelder, ja det meste. Der er ikke ytringsfrihet, pressefrihet (eller hva det heter), og religionen styrer jo staten der nede. Var en del interessant om Saudi Arabia og andre land i midtøsten i en dokumentar som heter 'Where in the World is Osama bin Laden', den er med han samme karen som lagde 'Super Size Me'.

Man for forøvrig ikke øl med alkohol i Saudi Arabia. Har vært der et par døgn, i Ras al-Kafji helt ved grensen til Kuwait, og trodde jeg hadde skutt gullfuglen da jeg fikk øl på hotellet, men det var Budweiser og Heiniken alcohol free, og det smakte ikke drikkbart engang.

Snakket med noen lokale gutter der også, selv om de var grusomme i engelsk, og det virket som at de trodde det kun fantes tre andre steder i verden; USA, England og New York, hehe.

Lenke til kommentar

Muligens Jemen kan være en ”kandidat”. Dette er et av de fattigste av de arabiske landene. Det pågår en kontinuerlig strid mellom statsmakten og de forskjellige stammer. Det er mange kidnappinger av utlendinger og egne innbyggere, og disse brukes for å vinne anerkjennelse og politisk makt. Kvinneundertrykkelsen er også stor og jeg har hørt at dette er et av de verste stedene i MØ.

Lenke til kommentar

Både Islam og Kristendommen er fientlige mot kvinner. Den eneste forskjellen er at vi ikke blir styrt av kirkens lover lengere. Vi får bare håpe for kvinne i midtøstens skyld at sekulasjonen kommer fortere der, enn hva det tok for oss å bli sekulære.

Lenke til kommentar

Tja, SA er ikke akkurat stedet å være kvinne i nei. Dog kvinner har i store deler av verden mindre rettigheter enn menn. Og det er kun noen få stammesamfunn der kvinner står over menn (husker ikke i farten navnene på de).

En teori som har med demokrati og velstand er at det er i de land der kvinner får rettigheter på lik linje med menn som gjør det godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...