Gå til innhold

The Beatles: Rock Band Her kan vi prate om Spillet og instrumentene.

-Sevve-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
edit: Etter å sett litt hist og her, har jeg oppdaget at Limited Edition selges uten de to gitarene, så de må man kjøpe for seg og med frakt og slikt, ender man på 3286 kr.

Ser ut til at jeg må rane en minstepensjonist for å få sove om nettene.

Wat? 3286 kroner for ein pakke? Då ville eg heller kjøpt eit rimeleg Roland-trommesett elns.

Lenke til kommentar

The Beatles: Rock Band er fantastisk! Dette blir uten tvil en slager. Ikke det vanskeligste spillet, gikk lett igjennom gitar-storyen på gitar / bass / trommer. Men så rigget vi opp to Lips-mikrofoner og sang flerstemt. Hovedvokalen lot vi være den av oss som hadde minst å gjøre, vanligvis bassen. Jeg er normalt sett ikke noen karaoke-helt og har ikke sunget i Rock Band med mindre promillen har vært over 1... Men å synge sammen, samtidig som man spiller instrumenter, og flerstemt, i The Beatles: Rock Band er rett og slett grisemorro!

Som jeg sa tidligere i tråden er jeg ikke noen fan av The Beatles, trodde jeg, gud så feil man kan ta! Det er en haug med knallbra musikk og jeg har gått rundt med diverse Beatles-låter låst i hodet i periodene når vi ikke spilte. Her er det mye gull!

Grafikken er også fantastisk bra og bidrar til den gode stemningen i spillet. Alt fra introvideoen til videoene mellom de forskjellige nivåene i story-mode til grafikken mens du spiller er gjennomført og passer perfekt. Spesielt senere i storyen når gutta har inntatt rikelig med illegale substanser. Psykedelisk er vel det eneste ordet som er dekkende. :D

Musikken og instrumentlydene er skarpe og klare. Og selv om mye er gammelt materiale er lydkvaliteten eksepsjonell.

Dette spillet forventet jeg å mislike men endte opp med å elske det. Harmonix har gjort det igjen, dette er rent gull, levert på DVD. Terningkast 6!

Nå blir det bare vanskelig å bestemme seg for hvilken gitar man skal kjøpe...

Gretsch:

x360rbgretch_mx.jpg

Eller Rickenbacker:

x360rbrickenb_mx.jpg

Jeg har allerede Rock Band 1 trommer/gitar/mic og Rock Band 2 trommer/gitar/mic (med MadCatz 3-symbal addon) og en Guitar Hero 3-gitar. Men til ære for The Beatles: Rock Band så skal jeg kjøpe en til. :)

Lenke til kommentar

Dette var virkelig et herlig spill. Er sjukmeldt så dette og GH5 får "dødtiden" til å gå.

The Beatles på spill er kanskje årets store overaskelse vil jeg si, og er by-far the mest unike musikkspillet til nå spesielt med tanke på hvor mye de har å gå innenfor, nemlig bare et band. GH: Aerosmith og GH: Metallica uteblir som en grå stær iforhold.

Selve bandet hadde så og si en fragefullt karriere, hva vi ser mye av i The Beatles: Rockband. Fargene og miljøene på periodene etter de spilte konserter er virkelig nydelig. Vanskelig til tider å tro at jeg faktisk spiller et sånt spill som ser sånt ut.

Selv om Beatles kanskje ikke har de vanskeligste låtene å spille, er det en del låter som er litt vanskelig vil jeg si. Helter Skelter sleit jeg hvertfall veldig med på expert bass med å få 5-stjener. At musikken ikke er så vanskelig å spille passer i helheten bedre til spillet vil jeg si. Harmonix har tydelig valgt låter av variasjon, tiltross for at en del låter har uteblitt synes jeg som burde ha vært der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da har jeg bestilt Limited Edition, irriterer meg at jeg ikke fant noe sted å kjøpe de løse gitarene, vil i alle fall ha Harrisson sin.

Hvor bestilte du og hvor mye betalte du (og hvilken plattform)? Jeg bestilte til PS3 hos Lefdal 08.09 men har ennå ikke fått det. Begynner å bli irritert av å vente så lenge nå, og ikke vet de når det kommer heller : :mad:

Ellers hadde de løse gitarer til salgs der også så den fikk jeg i posten et par dager etter bestilling. Men altså ikke resten....

Lenke til kommentar

Standard-gitaren er vond å holde på fanget, hvertfall. Fikk merker på håndleddet jeg strummer med, fordi kanten på gitaren er kjempeskarp. Foretrakk de gamle guitar hero gitarene mine istedet. Måtte legge et håndkle på kanten så den ikke ble så skarp.

Spillet i seg selv er jo fett, så utrolig mye rare ting som skjer i videoene. Octopus Garden f.eks.

Spesiellt syrelåtene fra sent 60-tall...

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

kjøpte beatles limited edition i går og som nybegynner i rb/gh sjangeren er jeg veldig imponert! drit gøy å spille trommer. til deg som lurte på usb inngangene, kobler du trommen og mikrofonen i huben til gitaren slik at du bruker kun en inngang fra ps3'n... det som var litt teit, synes jeg, var at de sangene som ligger ute på store'n ikke fungere med dette spillet. det hadde ikke vært så vanskelig å få til skulle jeg tro -men så var det viljen da :roll:

Endret av theGunner76
Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt Limited Edition, irriterer meg at jeg ikke fant noe sted å kjøpe de løse gitarene, vil i alle fall ha Harrisson sin.

Hvor bestilte du og hvor mye betalte du (og hvilken plattform)? Jeg bestilte til PS3 hos Lefdal 08.09 men har ennå ikke fått det. Begynner å bli irritert av å vente så lenge nå, og ikke vet de når det kommer heller : :mad:

Ellers hadde de løse gitarer til salgs der også så den fikk jeg i posten et par dager etter bestilling. Men altså ikke resten....

Bestilte fra Lefdal 21.09. til X360, uten å ha hørt noe. 08. er jo alt for lenge siden, håpte å få dette til helga, men I guess not.

Betalte forøvrig 1599 + frakt.

Så ingen løse gitarer der nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...