Gå til innhold

The Beatles: Rock Band Her kan vi prate om Spillet og instrumentene.


-Sevve-

Anbefalte innlegg

Uavhengig av vanskelighetsgrad på dette spillet gleder jeg meg som en unge. Elsker Beatles og Rock Band. Det blir en unik spillopplevelse!

 

Kommer ikke til å skaffe meg alle instrumentene da, ettersom lommeboka mi ikke tåler den slags for tiden.

 

Forresten trådstarter, hvor fant du sanglista? Offentliggjort? Vet det har vært noen "ganske sikre" rykter om sanglista.

 

Sjekk i i første post du, så finner du hjemmesiden ;P

 

BTW, akkurat 1mnd igjen!

 

Heh, ops, det var en litt nabbete feil.

 

Her er oversikten over alle sangene albumvis:

 

http://www.gametrailers.com/news/the-beatl...band-track/1258

Endret av magicalmysteryollie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde spillet på onsdag. Herlig spill, har aldri fått en så feelgood-følelse av noe Rockband og Guitar Hero-spill. Guitar Hero: Metallica, Van Halen, eller GH: Britney Spears kan gå å legge seg. Prøvde hoffnern til Paul en del ganger, og det var soleklart den diggeste gitaren til nå. Trommene var helt like RB1, med noen minimale endringer. At folk mener at The Beatles: Rockband skulle vært et singstar-spill høres jævela tåpelig ut, fordi dette er noe av det beste innen de to franchisene(Rockband og Guitar Hero). Og da tar man litt feil av franchise nesten også, Rockband har alltid hatt prinsippet samhold i sine spill, ikke som GH som nærmest talt bare er gitarjokking i et mørk hjørne aleine. Så om Beatles ikke har de tøffeste riffene, det er alikevel et knakende godt valg av band for å lage et musikkspill med vokal, trommer, bass og gitar.

 

Har Gamestop fått vite når intrumentpakka kommer i butikkene nå? Den med hoffnern, trommsett og mic? Fordi i forrige uke så viste ikke den lokale Gamestop`en engang om de ville få inn intrumentpakka.

 

Forresten så har en del nettbutikker begynte å forhåndsselge en utgave med intrumenter som heter "Special Value Edition" noe sånt. Dette er ikke med intrumentene til The Beatles, det er en billig utgave som har med RB1-intrumenter fordi de vil selge bort det som trolig er overprodusering fra Harmonix sin side.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Prøvde spillet på onsdag. Herlig spill, har aldri fått en så feelgood-følelse av noe Rockband og Guitar Hero-spill. Guitar Hero: Metallica, Van Halen, eller GH: Britney Spears kan gå å legge seg. Prøvde hoffnern til Paul en del ganger, og det var soleklart den diggeste gitaren til nå. Trommene var helt like RB1, med noen minimale endringer. At folk mener at The Beatles: Rockband skulle vært et singstar-spill høres jævela tåpelig ut, fordi dette er noe av det beste innen de to franchisene(Rockband og Guitar Hero). Og da tar man litt feil av franchise nesten også, Rockband har alltid hatt prinsippet samhold i sine spill, ikke som GH som nærmest talt bare er gitarjokking i et mørk hjørne aleine. Så om Beatles ikke har de tøffeste riffene, det er alikevel et knakende godt valg av band for å lage et musikkspill med vokal, trommer, bass og gitar.

 

Har Gamestop fått vite når intrumentpakka kommer i butikkene nå? Den med hoffnern, trommsett og mic? Fordi i forrige uke så viste ikke den lokale Gamestop`en engang om de ville få inn intrumentpakka.

 

Forresten så har en del nettbutikker begynte å forhåndsselge en utgave med intrumenter som heter "Special Value Edition" noe sånt. Dette er ikke med intrumentene til The Beatles, det er en billig utgave som har med RB1-intrumenter fordi de vil selge bort det som trolig er overprodusering fra Harmonix sin side.

 

prøvd spillet?!?!?!?!?!?!? hvor?!?!?

:p

Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk. Er ikke SÅ stor fan av The Beatles men noen låter er sikkert bra, og de har nok noen "skjulte juveler" som jeg ikke vet om. Nye instrumenter er nok uaktuellt, har RB2-trommer, gitar og mic fra før, samt RB1 gitar, GH3 gitar, osv, osv...

 

Hvem vet, kjenner jeg Harmonix rett så har de vel laget en liten juvel av et spill (igjen) og jeg blir så entusiastisk at det blir enda noen plastgitarer i huset... :p

Lenke til kommentar

Da har du virkelig ikke hørt mye av The Beatles. Minst halvparten av låtene kommer du til å like i spillet, hvis du er åpen for det og ser det musikalske i det. Ikke det at Beatles kanskje ikke er like tøft som Dimmu Borgir som eter sauer og drikker blod...

 

Selv om GH: Metallica er et "heftigere" spill, er det musikalske mye mer i The Beatles. The Beatles skjønner du har vært med å forme dagens musikk kanskje etterhvert, mer enn hva Metallica trolig vil oppnå. I tilegg er dette et spill som virkelig er et band-spill. I både Van Halen, Metallica og Aerosmith er det avsporing til tider av bandet i fokus- Å i tilegg det uforklarige hvorfor Blink-182 og Weezer har å gjøre i et spill om Van Halen? I tilegg er The Beatles: Rockband noe nytt, GH: Metallica var bare GH: World Tour på nytt med Metallica og noen små mini-endringer.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Om den posten var til meg så bjeffer du på feil tre. Guitar Hero franchiset har Activision drept. De er frekke som bare juling, men de sykeste er at folk fortsatt støtter dem og sier at blodigle-taktikken deres er ok, ved å gi dem penger for spillet.

 

Samtlige spill etter Guitar Hero: World Tour (Metallica, Van Halen, Smash Hits, GH5) er ripoffs. De krever full pris for et produkt der de strengt tatt bare har byttet låter. Noen låter er kanskje bra, men de dytter mange elendige ned i halsen på deg samtidig og dermed blir pris/kvalitet-forholdet enda dårligere. Det anstendige hadde vært å "dratt en Harmonix" og gitt ut låtene som DLC.

 

RB:Beatles er et nytt spill, men jeg føler det er verd det for et band som er så stort, dessuten gir de ut nye instrumenter samtidig og utvider funksjonaliteten bla. ved at man kan synge trestemt.

 

 

Så over til musikksmak:

GH:Metallica var bedre enn jeg hadde ventet, to-tre låter var faktisk kule både å spille og høre på(!!). Men Metallica er ikke musikk jeg hører på og personlig forstår jeg ikke hva folk er så hypa over bandet for. Smak og behag antar jeg. Metal er ikke en sjanger jeg er tilhenger av, snarere tvert om, og det er 100% uaktuelt at jeg kjøper noe GH:Van Halen. Men faktisk er jeg stor fan av bandet Beatles kunne vært, om de ikke susa bort hodene sine i heroin/kokain/LSD (Lucy in the Sky with Diamonds anyone?)/alkohol/osv: U2.

 

Jeg spiller Rock Band for den gode musikken og den gode følelsen man får når man spiller det med gode venner, nyter fantastisk musikk, og iblant er det partier som er så bra at man ser på hverandre og bare gliser. En slik følelse og opplevelse har ingen spill gitt meg hverken før eller etter. Den følelsen kan man gjerne få om man spiller basslinja på en sang som er griseenkel på bass, det har ikke med vanskelighetsgrad å gjøre. De som vil ha knappeonani får sitte alene med Guitar Hero og onanere i fred og jeg har ingen higen etter låter som TTFAF. Jeg blir aldri å fingre fretsene med to hender og strumme febrilsk med albuen, for å si det slik.

 

Så hvorfor liker jeg ikke The Beatles da? Vel, det er fortsatt 60-tallsmusikk og det er ofte ganske dølle saker. Men som vi pleier å si, vi er "suckers" for en fin melodi så jeg antar spillet kan "snu" meg og jeg er åpen for det. Som mange ganger før så har nok Harmonix en god mulighet til å åpne øynene mine for musikk jeg ikke har vist interesse for før.

Lenke til kommentar

Og der er folk forskjellige. Eg bryr meg mest om speleglede. Skal eg lytte til god musikk set eg på min eigen musikk. Det er eit fåtal låter på GH/RB-spela som finnes i samlingen min, men dei fleste er ikkje spesielt artige å spele, og blir difor vekkprioritert. Beatles synest eg er keisamt, og ja, eg har høyrt min del, blant anna gjennom ein Beatles-hekta engelsk/musikklærar. Dei har enkelte gode låter, men på langt nær nok til at eg vil kjøpe RB:B. Eg har ikkje prøvd det, men vil anta at spelet ikkje byr på dei alt for store utfordringane.

 

Kva er poenget med å kalle det "knappeonani"? Berre fordi du ikkje synest er morosamt treng du ikkje bruke den slags ord i eit forsøk på å nedverdige oss som har andre interesser i denne type spel enn deg.

Lenke til kommentar

Igjen klages på Rockband fordi det ikke er som Guitar Hero. Vi har skjønt det nå Zeph, du liker ikke Rockband og Guitar Hero er best bla bla...

 

Uansett for de som bryr seg om serien så skal Rockband 3 komme neste år, og de skal også lage et spill rundt en artist/et band neste år og.

 

Elkjøp, Lefdal og GameStop skal selge Limited Edition-pakkene i Norge, av de jeg har sett.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri eid et RockBand-spill, eller prøvd et heller for den saks skyld, er det store forandringer fra mitt kjære Guitar Hero? (Jeg føler meg som den eneste med GH3 til PC og som nøyt hele GH: Aerosmith, til tross for at knappeonanien ofte var et helvete :p )

 

edit: Blir det denne jeg da skal kjøpe? :p

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Igjen klages på Rockband fordi det ikke er som Guitar Hero. Vi har skjønt det nå Zeph, du liker ikke Rockband og Guitar Hero er best bla bla...

Har aldri klaga på at RB ikkje er GH, har berre utpeikt forskjellane. Vil heller påstå at det er RB-fansen som klager på GH fordi det ikkje er som RB.

Jeg har aldri eid et RockBand-spill, eller prøvd et heller for den saks skyld, er det store forandringer fra mitt kjære Guitar Hero? (Jeg føler meg som den eneste med GH3 til PC og som nøyt hele GH: Aerosmith, til tross for at knappeonanien ofte var et helvete :p )

 

edit: Blir det denne jeg da skal kjøpe? :p

Forskjellen er ikkje stor nei. Du har fire notar på trommer i staden for fem, ellers er det mindre forskjellar i gameplay, men prinsipp og funksjon er den same. GH:A er og blir eit spel som GH:A-fans vil setje mest pris på, sjølv om det på ingen måte betyr at andre ikkje kan gjere det sjølvsagt. GH3 til PC funker greit dersom ein har ein god PC eller programmer til å optimalisere det. For dei som er interessert finnes det massevis av fanlagde låter til GH3 på PC. Du må ha låta sjølv i Mp3-format og smeltar den saman med datafilene som implementeres i spelet. Eg har prøvd det og det fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar
...

At folk mener at The Beatles: Rockband skulle vært et singstar-spill høres jævela tåpelig ut, fordi dette er noe av det beste innen de to franchisene(Rockband og Guitar Hero). Og da tar man litt feil av franchise nesten også, Rockband har alltid hatt prinsippet samhold i sine spill, ikke som GH som nærmest talt bare er gitarjokking i et mørk hjørne aleine. ...

Selvmotsigende? :ermm:

 

Hva er vitsen med å si at RB liksom er partyspillet, mot GH som kun er ensom gitarjokking? Stemmer jo overhodet ikke.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri eid et RockBand-spill, eller prøvd et heller for den saks skyld, er det store forandringer fra mitt kjære Guitar Hero? (Jeg føler meg som den eneste med GH3 til PC og som nøyt hele GH: Aerosmith, til tross for at knappeonanien ofte var et helvete :p )

 

edit: Blir det denne jeg da skal kjøpe? :p

Forskjellen er ikkje stor nei. Du har fire notar på trommer i staden for fem, ellers er det mindre forskjellar i gameplay, men prinsipp og funksjon er den same. GH:A er og blir eit spel som GH:A-fans vil setje mest pris på, sjølv om det på ingen måte betyr at andre ikkje kan gjere det sjølvsagt. GH3 til PC funker greit dersom ein har ein god PC eller programmer til å optimalisere det. For dei som er interessert finnes det massevis av fanlagde låter til GH3 på PC. Du må ha låta sjølv i Mp3-format og smeltar den saman med datafilene som implementeres i spelet. Eg har prøvd det og det fungerer veldig bra.

Ah, kjekt å vite :)

Ja, jeg vet man kan ha custom songs til PC. Jeg har massevis, Daft Punk og The Beatles er gøy å spille ^^

 

Så, hvor blir spillet billigst å kjøpe?

 

edit: Etter å sett litt hist og her, har jeg oppdaget at Limited Edition selges uten de to gitarene, så de må man kjøpe for seg og med frakt og slikt, ender man på 3286 kr.

Ser ut til at jeg må rane en minstepensjonist for å få sove om nettene.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...