Bruker-158599 Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Hei. Trenger et program som kan konvertere raw filer til jpg så vi kan printe de ut Kamra har tatt raw filer og skriveren nekter å skrive ut bildene. Et program som er gratis hadde vært supert Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Irfanviewer gjør jobben for deg. Gjerne i Batch :-) Lenke til kommentar
se# Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Bildene er tatt med et speilreflekskaerma olympus Det følger program for å konverte RAW-feiler med alle Olympus speilreflekser. Lenke til kommentar
klxm Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Går ikke det å åpne bildene i photoshop og lagre det/de som jpg fil ? Lenke til kommentar
se# Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Går ikke det å åpne bildene i photoshop og lagre det/de som jpg fil ? Photshop er ikke akkurat gratis. Lenke til kommentar
klxm Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Går ikke det å åpne bildene i photoshop og lagre det/de som jpg fil ? Photshop er ikke akkurat gratis. Det er det dessverre ikke Men det er gratis med prøveversjoner på nett Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Olympus Master fulgte med kameraet - det ligger på CD'en som fulgte med. Dette lager pene JPEG-bilder av RAW-filene, og du kan også bruke det til å skrive ut. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 15. august 2009 Forfatter Del Skrevet 15. august 2009 Olympus Master fulgte med kameraet - det ligger på CD'en som fulgte med. Dette lager pene JPEG-bilder av RAW-filene, og du kan også bruke det til å skrive ut. Har instalert olympus master . Skal se om jeg klarer det. De raw filene ville ikke komme frem, det står bare RAW på filene når de er lastet opp i olympus master. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 Olympus Master er et dødstreigt program. Lenke til kommentar
isse Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har rundt 2000 bilder fra en tur jeg har vært på, som nå er i DNG. Skulle gjerne hatt de i jPEG for å kunne dele de med de andre jeg dro med. Er det en enkel måte å gjøre dette på? Uten å måtte åpne hvert enkelt bilde i PS osv?? Setter stor pris på all hjelp jeg kan få Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 I PS, om CS2 eller nyare: File --> Scripts --> Image Processor. Elles so trur eg du kan bruke Adobe sin DNG Converter, som du finn her. ( Lenke til kommentar
isse Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Kanskje det bare er jeg som er utrolig blond, men med Adobe dng converter, så konverterer den bare TIL dng..? help, anyone? :!: Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Beklager, det er eg som hugser feil, du kan ikkje konvertere til JPEG med den. Du hadde altso ein eldre versjon enn CS2 av PS òg, so Image Processor kan du ikkje bruke. Det finst mange andre alternativ, deriblant Fast Stone Photo Resizer. Gratis, enkel og grei. Lenke til kommentar
isse Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har CS3.. Og den på den linken du ga meg nå, vil ikke konvertere FRA dng.. Er det jeg som gjør noe feil, eller må jeg finne et annet program? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hvis du har Lightroom kan du eksportere mange filer som JPG samtidig. Tror det finnes 30-dagers prøveversjoner på adobes sider. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har CS3..So kvifor bruker du ikkje det? Igjen, File --> Scripts --> Image Processor, var det fyrste eg nemnte. Men eg må beklage ein gong til. La ikkje merke til at FS Photo Resizer ikkje har vorte oppdatert på ei god stund. Hadde eg i staden sagt Fast Stone Image Viewer hadde det truleg gått heilt fint. Naviger til bileta, høgreklikk --> Batch convert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå