schloemi Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Heisann. Er det mange av dere som bruker ekstern HD? Er det som en vanlig HD når den er koplet til? Man kan liksom installere programmer på den uten at registry'en begynner å loke e.l.??? Og hvor mange av dere bruker ekstra keyboard og mus når man sitter med bærbaren hjemme??? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 jeg har en standard hdd i et firewire-kabinett... og den funker helt som en vanlig hdd...man kan innstallere programmer og greier...men programmer som er avhengig av registry vil sannsynligvis bare funke på en maskin, og forutsetter at man bruker samme stasjonsbokstav hver gang...men...jeg er storfornøyd...eneste minuset er at man ikke kan boote fra ekstern hdd...enda ihvertfall... og, jeg bruker bare ekstra mus...synes touchpad'en og stick'en blir for upresise i 1600*1200... vh krister Lenke til kommentar
schloemi Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Hvorfor kan man ikke boote fra den eksterne??? man kan jo f.eks boote fra en USB-pen.... Lenke til kommentar
lars_q Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Er det noen her som har tilkoblet flere firewire enheter samtidig? Jeg har planer om ekstern harddisk og eksternt lydkort samtidig over firewire. Har hørt løse rykter om at det kan skape problemer og ustabilitet. Noen som vet noe mer om dette?? Lars_q Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 har ikke peiling om flere forskjellige enheter, min bror har to harddisker koblet via firewire uten problemer, lydkort derimot tør jeg ikke uttale meg om, selv har jeg nettopp bestilt et usb lydkort, får se hvordan det fungerer Lenke til kommentar
SpiffSS Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Eksterne disker går som bare det. Jeg kjører alle spillene mine fra en ekstern firewirehd, det funker som bare det... Loading osv kan ta litt lengre tid men det plager ikke meg så mye... Lenke til kommentar
macrules Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Alle program, spill, musikk og filmer ligger på den eksterne. Dessuten download mappa. På den bærebare har jeg kun det jeg trenger dersom maskinen skal brukes annen plass. Fungerer glimrende. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Har alt skrot, downloads og backup på en ekstern firewire LaCie disk på 120gb og det funker utmerket + at jeg har en ekstra hardisk i ultrabay'en på min Thinkpad T23 som er 48gb. Bruker oxo ekstern skjerm + tastatur + mus Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 hmm...for at man skal kunne boote fra ekstern hdd må dette være støttet i bios...og de eneste jeg vet som støtter booting fra firewire er vel mac'er... det er muligens flere maskiner som støtter booting fra usb...men jeg dette er nok langt fra alle... vh krister Hvorfor kan man ikke boote fra den eksterne??? man kan jo f.eks boote fra en USB-pen.... Lenke til kommentar
schloemi Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Det var det jeg tenkte meg... at man kunne bruke Harddisken til alle ting man ikke trenger underveis... takk for alle svar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå