Gå til innhold

hjelp til kjøp av grønn laser.

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

jeg skal bestille en grønn laser, og regner med at det blir fra DX. vil ha en med AAA batterier. også er jeg usikker på hvor sterk jeg vil ha den. hadde vært kult med en hvor strålen synes i mørket, men vil jo ikke miste synet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den trenger ikke være så sterk om du ikke har behov for å se strålen i dagslys. 30 mW skal holde - men siden du kan få 50 mW til under 200 kroner på DX kan du like greit velge en slik. Husk å velge en "true" versjon, så du vet hva du får. Om du får en slik med AAA-batterier så billig er et helt annet spørsmål, men er det avgjørende for valget ditt?

En ting det er viktig å bemerke seg, er at laserne fra DX stort sett ikke har IR-filter. Det gjør at du ikke bør bruke laseren for mye innendørs, spesielt om du har hvite vegger, fordi strålene lett reflekterer og treffer øyenene dine. Det er bare en del av strålingen som er farget grønn, så den er ikke så konsentrert som det ser ut. Beskyttelsesbriller er godt å ha om du absolutt skal bruke den innendørs, men uansett bør du ikke lyse deg selv eller andre i øynene. Det er både farlig og ikke minst ulovlig med så sterke lasere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

har lite lyst på laser med slike pittesmå batterier. liker AAA fordi at de selges på butikkene her.

hvor svak skal en laser være før det ikke er farlig om den streifer øynene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

har det noe å si om den er fokuserbar eller ikke?

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1372 denne laseren som det står true 100mw, erdet da garantert at jeg får det? er det nødvendig med 100? vil 50 synes ca like bra?

er AAA batteriene som følger med like de vi har i norge? like mye strøm og spenning?

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Lenke til kommentar
har det noe å si om den er fokuserbar eller ikke?

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1372 denne laseren som det står true 100mw, erdet da garantert at jeg får det? er det nødvendig med 100? vil 50 synes ca like bra?

er AAA batteriene som følger med like de vi har i norge? like mye strøm og spenning?

Fokuserbar har med å justere hvor stor "prikken" blir. DealExtreme er kjent for å ha en del "underspec" lasere, dvs de er ikke så sterke som de oppgir.

Alt over 5mW er farlig å lyse mot øynene, og du risikerer å bli blind for livet fordi du ikke rekker å blunke før skaden er skjedd. Det samme gjelder refleksjoner fra metall/speil og lignende. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...