Gå til innhold

Undulat sliter med å få ut bæsjen.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en liten undulat som er 11 år gammel. Merkelig har hun vært slapp den siste uka (1,5 uke) og i dag oppdaget jeg at hun hadde en hard hengende bæsj på seg ut av rompa. Jeg merket på lyder, og selve henne at hun ikke likte det. Jeg fikk fjernet kladden, og etter 15 min. kom resten noe som er det største jeg har sett for en liten undulat. Har ikke bilde, men bæsjen var omtrent 2 cm i lengde og meget tykk. Er det noen her som har noe formening om hva det kan være? Hun spiser alltid godt med mat, og får i seg alt av vitaminer og det hun skal ha.

På forhånd takker jeg for svar

EsAa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Obstipasjon er noe alle kan ha fra tid til annen, også dyr. Har en hund jeg også, som har det fra tid til annen, men det bruker alltid å gå over etter et par dager.

Noen årsaker kan være hvis man drikker for lite, rører for lite på seg (for lite mosjon), eller ikke tilstrekkelig mengde fiber i kosten.

Nå vet jeg ikke hva undulater bruker å spise, men det går nok over av seg selv. Du får se det an et par dager, og evt. kontakte dyrelegen da, hvis det ikke bedrer seg.

Lenke til kommentar

Ta en liten saks og få vekk litt fjær bak kan da alltids hjelpe. Hender at det er noen rester igjen hos min egen. Pleier ofte å sjekke etter uregelmessigheter bak der for å forhindre ubehagelige situasjoner.

Nå vet jeg ikke hva undulater bruker å spise.

Undulater spiser flere forskjellige typer frø. Nøyaktig hva de heter har jeg ikke kompetanse til å svare på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...