Pondus2 Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Nå skal det bygges ny pc som skal brukes til internett, spill og video/bilder. Men eg vil bygge den selv. Har laget et forslag. Men trenger hjelp for å få den best mulig. `Noen som ser hva som bør endres??? http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...D2-9AF2AA2E11F0 Lenke til kommentar
ExpulsioN Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Du kan nok trygt gå for et billigere hovedkort. eks. II gene. Du kan sikkert også kjøpre noen billigere minnebrikker. OCZ har billigere som antagelig funker like bra. Lenke til kommentar
Pondus2 Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Du kan nok trygt gå for et billigere hovedkort. eks. II gene. Du kan sikkert også kjøpre noen billigere minnebrikker. OCZ har billigere som antagelig funker like bra. Har bestemt meg for det hovedkortet. Men hva med skjermkortet? Får eg bedre ytelse med å kjøre crossfire som er merkbar?? Lenke til kommentar
Lappy Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Hei, siden det valgte skjermkort og processor er ganske klokke villig, kan du jo gå opp et par hundre kroner på kabinett for å få litt bedre kjøling. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332085 Antec nine hundred er jo noe av det beste av kjøling du får i et miditower kabinett. Og når du først er i gang, hvorfor ikke legge i litt til får en større CPU kjøler. Noctua NH-U12P kom jo veldig bra ut i HW sin test. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343837 Lykke til:) Lenke til kommentar
Steinegal Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Ville nok valgt to skjermkort hvis du kjøer litt høyere oppløsning så kan Crossfire skalere over 90% i enkelte spill;) Men du kan jo kanskje vurdere å kjøpe et litt billigere kort nå og vente å se va ATI og NVidia kommer med når de slipper DX11 kortene sine:) Endret 6. august 2009 av Steinegal Lenke til kommentar
Pondus2 Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Ville nok valgt to skjermkort hvis du kjøer litt høyere oppløsning så kan Crossfire skalere over 90% i enkelte spill;)Men du kan jo kanskje vurdere å kjøpe et litt billigere kort nå og vente å se va ATI og NVidia kommer med når de slipper DX11 kortene sine:) Hva slags skjermkort ville du anbefale da som virker bra med crossfire? Men hva er forskjellen mellom sli og crossfire?? Lenke til kommentar
Lappy Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Crossfire er vel ati sin sammenkoblings måte, mens sli er nvidia sin. Er vel egentlig ingen forskjell mellom dem. DU kan jo endten kjøre to gtx 285 kort i sli, eller to HD4890 i Crossfire. Det er bare smak og behag. Anbefaler kanskje å vente en uke el to, da kommer Sapphire HD 4890 vapor-x versjonen, med forbedret kjøling. Gode klokke muligheter. Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Du burde kjøpe en bedre harddisk feks denne. SLI og CF er to måter for skjermkort å samarbeide med. Noen kort støtter det ene eller andre - ditt støtter begge. AMD sine HD-kort er CF, Nvidias er SLI. Det kortet du har foreslått egner seg flott til CF. Lenke til kommentar
Pondus2 Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Du burde kjøpe en bedre harddisk feks denne. SLI og CF er to måter for skjermkort å samarbeide med. Noen kort støtter det ene eller andre - ditt støtter begge. AMD sine HD-kort er CF, Nvidias er SLI. Det kortet du har foreslått egner seg flott til CF. Nå har eg endret litt på oppsettet. Ser dette ut som en bra spill pc?? https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=102354 Hvis noe bør endres så kom med forslag. Trenger all hjelp eg kan få Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Jeg synes det ser flott ut. Den er helt i toppen slik jeg ser det:) Lenke til kommentar
Pondus2 Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Jeg synes det ser flott ut. Den er helt i toppen slik jeg ser det:) Veldig bra at eg får tilbake meldinger. Takker og bukker Lenke til kommentar
Pondus2 Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Jeg synes det ser flott ut. Den er helt i toppen slik jeg ser det:) Veldig bra at eg får tilbake meldinger. Takker og bukker Lurte på en ting til. Kan eg få display i kabinettet som viser temp på div komponenter?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå