Gå til innhold

Problemer med ADSl fra Telenor - ingen nett

Anbefalte innlegg

Var og ryddet igår og koblet ifra pc'enen fra modemet. Etter at jeg koblet alt på igjen så var det ingen nett. Får ikke opp noe særlig info fra maskinen heller. På vista maskinen kommer det ingen 'jordklode' over internettikonet, den bare 'jobber' og på xp maskinen så er det et helt vanlig ikon, ingen gul trekant eller rødt kryss. Har prøvd å restarte maskinene og modemet flere ganger, og modemet går som den skal. Ringte også telenor for å sjekke og de mente at det var brudd på tilkoblingen inn til sentralen dere (??). Men så testet jeg den linjetesten på nettsiden deres og der var alt normalt. Kan man stole på den? Er det kanskje bare modemet som har 'mistet' autentiseringen (brukernavn og passord)? Forresten, kundebehandleren hos Telenor har bestilt tekniker.

Endret av isetan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringte telenor igjen idag og de sa at det var brudd på telefonlinja inn til sentralen. Muligens noe som sitter løst. De målte linja og den var langt fra sentralen i tillegg til at den var treg (eller noe sånt). Dermed slipper vi regninga på 2,5k. Men internett skal mest sannsynlig virke sa de, noe den ikke gjør. Når man ikke har nett så pleier man å ta strømmen på modemet i noen sek/min. Og er den frakoblet lenge nok så nullstilles den sier de. Er vel kanskje det problemet vi har eller?

Noen som har noe å tilføye her? Blir gal av å tenke på å betale for en tekniker hvis problemet ligger hos oss. I tillegg så har vi bare nettet for 2 mnd til.

Endret av isetan
Lenke til kommentar

I noen tilfeller kan det være lurt å koble vekk routeren i opptil 30 min da sentralen må "glemme" enheten før dere koblere routeren til igjen. Hvis telenor har linje problemer frem til sentral og dette ikke kan bli utbedret skikkelig sier det vel seg selv at dere har krav på å få ADSL til en billigere penge tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Tekniker var her på fredag. Jeg ringte tekniker selskapet og fikk opplyst at de fant ingen feil i anlegget vårt. Jeg hadde på forhånd snakket med 4 kundebehandlere hos telenor som slo fast at det var brudd i sentralen og ikke feil hos oss. Dermed så trenger vi ikke å tenke på noen ting. De var så sikker i sin sak. Teknikeren var hos oss, og tuklet med modemet og vips var nettet tilbake. Hva han gjorde vet jeg ikke. Så nå blir det vel oss som sitter igjen med regninga? Ringte telenor såpass mange ganger for nettopp å forsikre meg om vi trengte den teknikeren. Jeg kommer garantert til å klage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...