tacomodo Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Er det noen som vet om man mister noen slags rettigheter ved å melde seg ut av statskirken? Blir du nektet å gifte deg i kirken f.eks? Eller får ikke gravplass - sånne ting? Lenke til kommentar
kenneho Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Er det noen som vet om man mister noen slags rettigheter ved å melde seg ut av statskirken? Blir du nektet å gifte deg i kirken f.eks? Eller får ikke gravplass - sånne ting? Jeg aner egentlig ikke, men jeg _tror_ det kanskje koster bittelitt ekstra å gifte seg i kirken. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Det holder vel med at en av de som gifter seg er medlem i statskirken for å få gifte seg i kirken på vanlig vis. Gravplass er man sikret uansett; selv om du da vil få en trosnøytral begravelse om du vil det så kan det hende at du ender opp på en vanlig kirkegår alikevel, om ikke trossamfunnet du har konvertert til har egen gravplass. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Fikk googlet litt selv og fant en del om konsekvensene her om noen skulle være interessert Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Problemet er jo at kirken konstant melder inn igjen folk som har meldt seg ut, så sannsynligheten er stor for at man blir meldt inn igjen lenge før man skal begraves. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Jeg fikk brev om kirkevalget idag som kom i mitt navn. Syns det var noe spesielt da jeg vet at jeg IKKE er medlem. Skal i allefall ikke være da jeg er katolsk (døpt, men har ikke trua). Så at den norske kirke skal stjele syns jeg er en skam! Her syns jeg at dersom jeg har vært alle mine 25 år i norge i den norske kirke så lurer jeg på om jeg kan kreve at alle disse pengene skal overføres til noe annet (Kreftforeningen f.eks). Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Du kunne i alle fall ikke kreve å få de tilbake selv, men om du kan overføre til noe annet er vel også heller tvilsomt. I så fall skulle jeg gjort det på flekken Lenke til kommentar
Mr. Ichkitdze Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Er det noen som vet om man mister noen slags rettigheter ved å melde seg ut av statskirken? Blir du nektet å gifte deg i kirken f.eks? Eller får ikke gravplass - sånne ting? OM du mister rettigheter? Å melde seg ut av SK, er som å Bitch Slappe JC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå