Gå til innhold

hva skjer i oppstarten på universitetsåret?

Anbefalte innlegg

Hei.

Hva er det man får vite de første 3-4 dagene på universitetet? Vurderer å være borte da, pga svært fristende priser til syden. Jeg bor allerede ved universitetet og ser for meg at det vil gå fint.

(Har forklart dette til universitetet slik at jeg ikke mister studieplassen, men lurer på om det er noe særdeles viktig jeg går glipp av).

Hej og hopp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil gå glipp av fadderuken. Om du skal begynne på et langt studium (selvfølgelig avhengig av alder) er dette den helt klart beste måten å bli kjent med de du skal gå med i årene fremover. Denne uka er en ganske bra "partyuke" landet over, så den eneste forskjellen du vil finne i syden er temperaturen.

Mange tenker sikkert at du skal se disse personene senere og står over dette. Problemet kan da være at de har "dannet" en liten gjeng siden de ble så godt kjent i fadderuken og det er ikke da like lett å komme inn i det.

Det er det sosiale du går glipp av, det praktiske er ikke så vanskelig å komme inn i, i ettertid.

Mitt råd er at du utsetter ferien til litt etter fadderuken da det skjer mye da. Hvilket studie og hvor skal du gå?

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar

Nei, men det er tusen ganger lettere å ta igjen det som blir gjennomgått i en hvilken som helst uke resten av året (med unntak av eksamene selvfølgelig) enn å få med seg så mye sosialt som man får med seg i fadderperioden. Dessuten vil det man får mange venner/kontakter på studiet gjøre det lettere å finne noen å jobbe sammen med som da igjen vil gjøre det lettere å ta igjen det du taper på å være borte en av de andre ukene. På en del studier er også noen av de første dagene obligatoriske.

Lenke til kommentar

Jeg vil som flere andre her råde deg til å være med på fadderuka/oppstarten på studiet. Det sosiale aspektet ved det å studere er viktigere enn man skulle tro, og fadderuke ol. er veldig viktig i forhold til dette!

Endret av Heavenly
Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart droppa sydenturen og blitt med fra starten av. Du knytter bånd med medstudenter fra første dag, og vil ikke være en "loner" når du kommer inn ei hel uke seinere og mange av de andre har dannet små klikker allerede.

Ofre noen dager med sol for å ha det bedre de neste årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...