rwh123 Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Hei. Jeg er på jakt etter et nytt kompakt kamera. For det meste benyttes Olympus 510 med ulike linser (de som ikke har prøvd SLR: prøv en Olympus med 9-18mm linse neste barnmeselskap!), men noen ganger trenger man det lille kameraet som glir ned i bukselommen. Mitt lille Ixus er døden nær, og tar rett og slett dårlige bilder. Har lånt en Panasonic LX3 som tar flotte bilder, men er litt stort og dyrt. Jeg trenger ikke mange funkjsoner, 3x zoom er greit, og 5Mpix holder i massevis. Men, det jeg er på jakt etter er bilder med naturlige hudtoner, OK lysfølsomhet (innendørs), liten risiko for utbrente høylys (På Ixus er alle lyse farger hvite), og passe skarpe bilder. Lommekompatibiliteten er viktigere enn fuksjoner. Lenke til kommentar
thork Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Panasonic lx3 beste kamera som finnes men selvfølgelig dyrt og rødfargene kan bli litt grelle noen ganger Hei.Jeg er på jakt etter et nytt kompakt kamera. For det meste benyttes Olympus 510 med ulike linser (de som ikke har prøvd SLR: prøv en Olympus med 9-18mm linse neste barnmeselskap!), men noen ganger trenger man det lille kameraet som glir ned i bukselommen. Mitt lille Ixus er døden nær, og tar rett og slett dårlige bilder. Har lånt en Panasonic LX3 som tar flotte bilder, men er litt stort og dyrt. Jeg trenger ikke mange funkjsoner, 3x zoom er greit, og 5Mpix holder i massevis. Men, det jeg er på jakt etter er bilder med naturlige hudtoner, OK lysfølsomhet (innendørs), liten risiko for utbrente høylys (På Ixus er alle lyse farger hvite), og passe skarpe bilder. Lommekompatibiliteten er viktigere enn fuksjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå