Gå til innhold

Last ned spill til Xbox 360 (X360)

Anbefalte innlegg

Ser nå for meg en løsning i Xbox Live hvor man kan selge ett spil til andre på Xbox Live:)

Selv om det neppe kommer til å skje, for da vil jo ikke MS tjene penger på det.. Men hadde vært genialt:)

Som du sier Stig-Arne, det kommer aldri til å skje. :)

Samme som drømmen om at xbox og playstation spillere kan spille mot hverandre på de samme spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første burde jo spillene i allefall ligge 100,- under butikkpris (usikker på hva et x360 spill går for fortia..) og det andre burde det være mulighet for å laste ner mer enn en gang (tenker på diskkræsj, sletting ved dårlig plass o.l.) også må de få ræva i gir og få ut større harddsiker, 20GB holder ikke lenge når hele spill skal ligge der..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

spillene kan lastes ned så mange ganger du vil, det er ikke noe problem. spillene følger gamertagen, ikke maskinen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

nei, men en annen bruker kan ikke logge seg på å bruke det du har lastet ned. laster du ned et spill på din boks, så stikker over til naboen å laster ned på den også så vil ikke han kunne bruke det når du kobler deg fra og stikker igjen. det følger gamertagen, og den må være online på alle andre konsoller enn den første som det ble lastet ned på!

Lenke til kommentar
spillene kan lastes ned så mange ganger du vil, det er ikke noe problem. spillene følger gamertagen, ikke maskinen.

Takker og bukker, det var godt å høre.

Ang. videresalg, så ville det jo være mulig for Microsoft å lage en markedsplass hvor de tok x%, eller en fast sum, fra den som solgte spillet som en avgift... Da ville de igjen tjene på det...

Lenke til kommentar
Syns ikke den prisen er så ille. De ønsker jo som nevnt ikke å legge seg ut med butikkjedene. Får håpe det etter hvert også blir aktuelt å legge ut helt ferske spill.

Ett eksempel:

Viva Piñata ("fysisk versjon") for 60 kroner + frakt hos Amazon.com

vs.

Viva Piñata ("ikke-fysisk versjon") for 299 kroner på GoD.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan synes at denne prisen ikke er ille :)

Edit: Det er jo ikke som om butikkjedene casher inn veldig mye på de eldre titlene vel?

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
nei, men en annen bruker kan ikke logge seg på å bruke det du har lastet ned. laster du ned et spill på din boks, så stikker over til naboen å laster ned på den også så vil ikke han kunne bruke det når du kobler deg fra og stikker igjen. det følger gamertagen, og den må være online på alle andre konsoller enn den første som det ble lastet ned på!
Dvs. litt som Steam på PC?
Lenke til kommentar

Viktig spørsmål:

Er man nødt til å betale direkte med kort?

Kan man ikke bruke MS points? Jeg har endel points jeg gjerne kunne brukt til dette, men funker disse bare til arcade-spill og andre ting?

Synes det blir for dumt hvis jeg ikke også kan bruke dem på 360-spill på GoD. Jeg er med på previewen og får opp muligheten til å kjøpe 360-spill i menyen, men finner ikke ut hvordan jeg evt bytter betalingsform fra kerdittkort til MS points.

Forøvrig: Skuffende dyrt ja.

Lenke til kommentar
Trodde at alle ting man kunne kjøpe på Live ble betalt med MS-points.... MS-points kjøper man derimot med kort.

Gjør vanligvis det ja, og da står det som oftest hvor mange poeng hver ting koster når man går inn på hvert item.

Men slik er det ikke med de nye 360-spillene. Der står det oppgitt i kroner/dollar.

Lenke til kommentar

Hvis du ser på videoen i artikkelen som blir linket til i første post, så kan du se at det står begge deler... Jeg tror han som demonstrerer velger "change payment option" for å betale med MS-points. Mao. det ser ut som om man kan velge mellom MS-points og kort når man skal betale. :)

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Jepp, det hadde vært finfint.

MEN: Det valget eksisterer ikke i virkeligheten.

Her får man bare opp "ADD payment option" og ikke "CHANGE payment option".

Ikke noe big deal rent språklig sett såklart, men det eneste man kan gjøre under "Add payment option" er å legge til et kredittkort, så da er man like langt. Dårlig.

Edit: Jeg hadde forsåvidt rett, men jeg er også litt blind.

Man kan trykke på Y-knappen i kjøpemenyen, så bytter den til MS points. :-)

Får se om det funker i praksis også.

Endret av tunefish
Lenke til kommentar
Syns ikke den prisen er så ille. De ønsker jo som nevnt ikke å legge seg ut med butikkjedene. Får håpe det etter hvert også blir aktuelt å legge ut helt ferske spill.

Ett eksempel:

Viva Piñata ("fysisk versjon") for 60 kroner + frakt hos Amazon.com

vs.

Viva Piñata ("ikke-fysisk versjon") for 299 kroner på GoD.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan synes at denne prisen ikke er ille :)

Edit: Det er jo ikke som om butikkjedene casher inn veldig mye på de eldre titlene vel?

Priser fra platekompaniet.no:

Mass Effect = 299kr

Viva pinata = 299kr

Lego Star Wars: The complete saga = 499kr

Sier ikke at du gjør et kjempescoop med prisene fra microsoft, men de er i det minste konkurransedyktige på enkelte titler. Men man får jo håpe at de varierer prisene etter hvert basert på hvor gamle tittlene er.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...