Ballestikk Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Hei! Jeg presterte å søle sykkelolje på ny lagt (2månder) sikfer. Å så snill som mor er truer hun med at jeg må betale omlegging av skifer hvis ikke jeg greier å fjerne det. Jeg har prøvd med kalkavfettning og Zalo. Han mureren som var her sa at hvis man skulle komme til å få noe på skiferne var det bare bruke salt petersyre eller saltsyre eller noe sånt. Så, har noen har på diskusjon noen gode ideer for å fjerne oljesølet på skiferne. Det er ikke mye, en flekk med diametrer på 10cm (Den er rund) og noen andre små dråper. På forhånd tusen takk! EDIT: Dro til en flisebutikk og kjøpte noe som skulle funke. Fikk det anbefalt i butikken, men det funka ikke=( EDIT2: Ja skiferen er ikke impregnert Endret 7. august 2009 av Ballestikk Lenke til kommentar
Trancender Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Prøv å skrap det vekk? ## unødvendig quote fjernet av ilpostino ## Endret 7. august 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Prøv å skrap det vekk? Går ikke har trekkt inn. ## unødvendig quote fjernet av ilpostino ## Endret 7. august 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Bland salmiakk og litt zalo i en relativt kraftig blanding, og hell rett på flekken. La virke noen min, og spyl av med rotordyse på høyttrykken. NB, aner ikke om dette kan skade skifern, så vær forsiktig. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Du må ikke bruke høyttrykkspyler!, naboen gjorde dette etter å ha sølt olje da han pussa opp trappan og det vises enda den dag i dag, 5 år etter! det blir lyse felter og skjolder av det. Normalt så skal ny skifer impregneres med porefyller slik at kjemikalier, fett og oljer ikke trenger ned i skiferen. Normalt skulle du kunne vasket dette bort med mildt vaskemiddel, men uimpregnert skifer er som en svamp og er det først trukket inn så er det meget vanskelig å få det bort. Endret 6. august 2009 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Jeg ville forsøkt som mureren sa, med saltsyre. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 hva med HEY'DI KLINKERRENS? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 (endret) Liten update i førstepost... Har heller ikke lyst til å kjøpe så veldig mye forskjellig syrer og rense middler heller noe som er instant Endret 7. august 2009 av Ballestikk Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av siteringsfunksjonen. Vær vennlig å passe på og sitere det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke sitere mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved sitering av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å sitere flere innlegg bakover, så oppfordres man til å bruke skjul-funksjonen. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
aquafrank Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Det er ikke mulig å bare snu hella? Greide noe lignende selv for en del år siden, titta meg over begge skuldre, plystra lett, vippa opp hella og snudde den, og flekken er borte gitt Krever jo at hella ikke er limt, og er temmelig lik i alle rettninger. Ut over dette er det egentlig lite å gjøre. Shifer er en ganske porøs stein, og det som trekker ned trekker skjelden opp igjen.... Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Krever jo at hella ikke er limt. Er limt og alt bortsett fra impregnert Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Det har ordnet seg. Brukt stoffet fra filsebutikken flere ganger noe som hjalp litt, men det er regnet som har hjulpet mest. Det har regnet i en uke i strekk og nå er oljeflekken nesten usynelig Da slipper jeg å punge ut for omlegging av skiferen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Godt alt regnet er til noe nytte da Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Karnsje det var mye sur nedbør? Flott at det ordnet seg ivertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå