Gå til innhold

Tømrer med fagbrev på jakt etter ny jobb - Villig til å gjøre hva som helst i 1-2 år for å legge meg opp 4-500 K. Noen tips?:)

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er en mann på 25 år som sluttet i jobben min som tømrer for et år siden for å studere daytrading/investering på fulltid. Håpet er å en dag kunne leve av dette. Nå er jeg nesten blakk og har et mye mer realistisk perspektiv på mine mål.

Skal jeg kunne ha en mulighet for å lykkes trenger jeg minst 200K å trade for samt 200-250 K for å dekke et år med levekostnader.

For å greie å legge meg opp til dette er jeg villig til å strekke meg ganske langt i en periode (1-2 år).

Jobbe nattskift. Risikofylte jobber. Ubeleilige arbeidstider. Flytte til utlandet. Flytte til en helt annen del av landet. Forskalingssnekker? Starte opp enkeltmanssforetak som tømrer? Har gode referanser.

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan prøve på? Skal fint greie å jobbe to jobber om det er det som må til.

Som person er jeg relativt utadvent, flink med folk og relativt smart. Jeg har veldig gode kunnskaper innen finans da jeg har studert dette i flere år og nå til slutt 1 år på fulltid, men siden jeg ikke har noen eksamener frykter jeg at jeg ikke kommer så langt med det alene.

Jeg har også vurdert muligheten for å få meg en relativt bra betalt jobb og heller legge opp pengene i løpet av en 5 års periode. Problemet med det er at da er det litt for sent hvis jeg skulle bestemme meg for å ta en utdanning.

Har også begynt å vurdere mulighetene for en jobb offshore. Har fagbrev, men ingen andre kurs. Kjenner derimot en som jobber som driller, så jeg håper at det kan gi meg mulighet for innpass. Han nevnte tidligere at han skulle hjelpe meg med jobb, men har ikke pratet med ham på en stund.

På forhånd stor takk for seriøse forslag!

Mvh

Kenshin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å få deg en jobb innen offshore og landbasert indusri med rotasjons arbeid.

Da er som regel kost og losji deket, og du kan prøve å få en ekstra jobb i friukene f.eks.

Siden du er snekker så kan det hennde at BIS-Industrier AS eller AFgruppen har noe som kan passe til deg, hvis arbeids markedet er der selvfølgelig da...

Mvh

kas

Endret av kas_
Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å få deg en jobb innen offshore og landbasert indusri med rotasjons arbeid.

Da er som regel kost og losji deket, og du kan prøve å få en ekstra jobb i friukene f.eks.

Siden du er snekker så kan det hennde at BIS-Industrier AS eller AFgruppen har noe som kan passe til deg, hvis arbeids markedet er der selvfølgelig da...

Mvh

kas

Thanks kas,

Skal undersøke dette nærmere.

Vurderer offshore, men jeg vet det kan være vanskelig å få seg en jobb der.

Noen flere?

Noen jobber hvor man f.eks kan jobbe natt og få kompensert for det?

Kenshin

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kom igjen folkens!:)

Hadde satt stor pris på noen innspill her.

Har siden sist begynt å jobbe som tømrer igjen, men det er svært vanskelig å legge seg opp noe særlig penger med en slik jobb.

Ofte er arbeidet så tungt at det er vanskelig å få til noe overtid uten å drepe seg selv.

Noen idèer?

Mvh

Kenshin

Lenke til kommentar
Har du vurdert noe innen salg? Hørt om flere selgere som gjennom ekstrem innsats, talent og litt flaks har tjent 800-millionen på et år.

Jeg har tenkt på det, men har kanskje litt ubegrunnede fordommer til salgsjobber.

Tenker automatisk telefonsalg, noe jeg ikke har særlig lyst til, men det finnes vel andre salgsjobber? Om det var et produkt jeg faktisk likte tror jeg det skulle ha gått fint.

Noen idèer?:)

Lenke til kommentar
Få deg jobb oppe i kirkenes hos Sydvaranger Gruver. Der er det peng og tjene. Vet om et firma som hete Vedlikeholdservice som kanskje trenger folk der oppe...

God idè!:)

Har du noe kontaktinformasjon til dette firmaet?

Og vet du noe om hva som er "vanlig" arbeidstid i en slik jobb, hva man gjør på jobben og hvor mye det er mulig å tjene på en uke eller måned?

Lenke til kommentar

Føler at jeg har skrevet akkurat dette på ett annet forum også.. men som tømrer må jo svarte penger være veien å gå :)

Eventuelt kan du jo kjøpe ett hus som må pusses opp også satse på at du greier å øke verdien på det med allefall 300 tusen på ett års tid også selge det, men er jo ett sjangsespill det også da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...