int20h Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Optix fungerer med Quadro-kortene og gir raytracing i interaktiv modus. Les mer Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Og skal visstnok være Linux kompatibel: http://www.phoronix.com/scan.php?page=news...m&px=NzQzMQ Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Ok, da er det bare å vente på OpenCL sin motor. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 ...som i praksis betyr at man får fotorealistisk grafikk. Det var kanskje en litt vel kraftig forenkling. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Kunne vært interessant å se samme scene/bilde blir rendret på "normal" måte og raytraced. Hvor stor er egentlig forskjellen? Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) ...som i praksis betyr at man får fotorealistisk grafikk. Det var kanskje en litt vel kraftig forenkling. Enig. Er ikke så vanskelig å google wiki og legge til en bedre forklaring. Det er mye kult man kan få til med raytracing. Men for å helle kaldt vann i blodet til "yey vi får fotorealisitke spill snart" folka: http://www.pcper.com/article.php?aid=530 Kunne vært interessant å se samme scene/bilde blir rendret på "normal" måte og raytraced. Hvor stor er egentlig forskjellen? Kommer an på - men noen ting er helt spektakulære. Endret 6. august 2009 av DarkSlayer Lenke til kommentar
Sajkow Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Jess, og om noen er meget interesserte i raytracing, så står det en meget lang artikkel om dette her: http://www.tomshardware.com/reviews/ray-tr...ation,2351.html Enjoy! Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) På norsk blir Ray tracing følgende: Du lar ett lys som tilsvarer fargen av det objektet som er rundt i geometrien skinne for så å følge det til objektets refleksjonspunkt , og så avsette farge der i en transparent versjon. så gjør du dette noen tusen ganger(eller milliarder alt ettersom hvilken refleksonsoppløsning du velger i strålefølgingen og hele geometrien rundt objektet vil speile seg i det objektet du ser på, om det er en bil, en rustning , vann, eller noe annet som ikke er blankt, det ser allikevel bedre ut fordi lys har faktisk reflektert rundt omkring, slik det er i virkeligheten. ett bilde jeg har raytracet: Endret 6. august 2009 av minimum payne Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Raytracing er en grafisk algoritme som i praksis betyr at man får fotorealistisk grafikk. Det ligger i navnet hva raytracing er. Det er en algoritme som sporer lysstrålers (teoretiske) ferd. Det er ingenting som sier at det har noen sammenheng med fotorealistisk grafikk, selv om man ofte bruker det i forbindelse med høykvalitets rendering. Kunne vært interessant å se samme scene/bilde blir rendret på "normal" måte og raytraced. Hvor stor er egentlig forskjellen? Merk at sammenligningen ikke er helt rettferdig. Moderne grafikk klarer bedre enn det øverste der uten å bruke raytracing. Raytracing er spesielt bra på reflekterende flater og gjennomsiktige objekter som glass og vann. I dette bildet er det brukt reflekterende flater for å fremheve effekten av raytracing. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Raytracing er en grafisk algoritme som i praksis betyr at man får fotorealistisk grafikk. Denne var veldig tynn ja. Å bruke raytracing er absolutt ingen garanti for fotorealistisk grafikk. Det har jeg selv mange stygge 3D-rendringer som beviser Som nevnt er refleksjoner og refraksjoner raytracingens store styrke. Hadde spill støttet dette ville vi endelig fått skikkelige reflektive speil, superrealistiske blanke metaller og mye mer realistisk glass. Selv har jeg ventet på dette siden 3D-kortenes innmarsj, men vi blir tydeligvis nødt til å vente litt lenger. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Takk Simen1. Man ser av bildet til minimum payne at raytracing ikke er det samme som fotorealistisk Lenke til kommentar
mago Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) så dette har ikke noe med denne teknologien http://www.kvasir.no/alle?q=mitsubishi%20laser%20tv Laser TVs give us twice the color http://imgs.xkcd.com/comics/electromagneti...ctrum_small.png Endret 7. august 2009 av mago Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Raytracing i realtime ... sterkt .. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 så dette har ikke noe med denne teknologien http://www.kvasir.no/alle?q=mitsubishi%20laser%20tvLaser TVs give us twice the color Raytracing er en teknikk for å generere datagrafikk, "laser-tv" er maskinvare for å vise frem bilder. Begge deler har med bilder og stråler å gjøre, men vil ikke akkurat si likheten er så stor, nei. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 8. august 2009 Del Skrevet 8. august 2009 Raytracing simulerer hvordan lyset refleketeres og spretter rundt omkring. Lenke til kommentar
doofus Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Pæh! Amigaen gjorde da dette på midten av 80 tallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå