Gå til innhold

SOYO-dragon +

Torgeir

Anbefalte innlegg

Hei!!

Kortet anbefales på det varmeste, men det taklet ikke at jeg brukte CREATIVE LIVE 5.1 som lydkort.

Detter er vel egentlig CREATIVE sitt problem, da jeg har hørt at dette kortet også har skapt problemer for andre.

I mitt tilfelle, så stoppet PC'en når jeg kjørte 3d-applikasjoner.

Husk også at ATI RADEON 8500 er konge!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at kortet er så bra!!

Kjøpte et Soyo kort i fra Databutikken.com + 1800XP

Det eneste jeg oppnådde etter montering var et langt piiip!!

Er det andre som har vært borti liknende?

Skjermen var helt svart.

Skjermkortet var et helt vanelig Geforce 2 200MX med 32Mb fra Nvida som har funket i ca 1 år.

Lenke til kommentar

Jeg har sjekk på siden til Soyo du ref. til!!

Det var det første jeg gjorde, men ble ikkke noe klokere der!!

Minne brikka står rett vei og vifta er kopla til CPU fan1 !!!! Fy fan!

Minne brikka er en Original 256Mb DDR PC2100 184pin 266MHz cas3.

Lenke til kommentar

svar svar svar savr....

5.1 kortet hadde jeg fra før..... men enig, lyddelen på SOYO-kortet er bra!!!!

SOYO-kortet er utrolig stabilt, jeg kan overklokke både RADEON 8500 og Amd'en uten problemer, ikke så svære hopp i overklokkingen ennå, men vi får se...

ok......

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-24 22:37, apollox skrev:

Noen som har prøvd SB Audigy med Soyo, hvis ja, kan jeg få litt feedback hvordan det funker? :wink:

har en kompis som har det.. det funker.. men ble en del konflikter osv.. er ikke 100% stabilt.. det kan føre til problemer asså

Lenke til kommentar

Soyo Dragon+ og Audigy er ikke stabilt??

Det er jo forsåvidt uhørt..jeg vurdere Soyo korte, og har investert i Audigy korte og surround høyttaler setup..og greit, soyo korte har et bra lydkort..men jeg VIL bruke Audigy..mest for EAX dekodingen for 3D lyd i spill...men så er det stor sjanse for at det ikke vil funke..det er ikke bra...laaaaaaaaaaang fra bra...det er faktisk ganske hårreisende.

Hva må gjøres tror dere?? Nye drivere fra Creative..ny BIOS update fra Soyo?

AKIRA

Lenke til kommentar

Har forsåvidt også lyst på Audigy, men har litt stramt budsjett, og får dermed nøye meg med første-generasjons EAX på Soyo-kortet framfor Audigy, i første omgang...

Går sikkert ann å få det stabilt med flashing og chipset-drivere og lyd-drivere og sliktno...

(Og eventuelt deaktivere onboard-sound i BIOS.)

Lenke til kommentar

Sb Live! serien støtter ikke PCI Bus Mastering og er kjent for å lage store problemer med det meste av hovedkort , noen fungerer det flott på , andre kan det være så ille at man mister filer / får heng , jeg fikk erfart det siste , mista 100 gig p.g.a corupt fat table , og heng hver gang jeg brant med plextor ide brenner (noen jeg kjenner fikk reboot m sblive og plextor brenning)

Audigy har ikke dette problemet, heller ikke eldre soundblaster f.eks. Pci 128 jeg selv brukte , har nå bestilt audigy til mitt Epox K8ha+ , håper det funker ok , har ikke ellers hørt om noen som har prob. En kamerat har Soyo dragon og audigy, funker utmerka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...