Gå til innhold

Uorginal erstatning for snorutløseren Nikon MC-36

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med uorginale varianter av fjernstyringskabelen MC-36? Har søkt litt på ebay, og det ser ut til å være noen varianter å velge mellom:

1. Phottix N8 fra HKSupplies. Denne ser ganske bra ut, men er litt dyrere enn de billigste. Koster ca $48.

2. Phottix TR-90 N8 fra HKSupplies. Vet ikke hva som skiller denne fra den over. Koster ca $43.

3. Yongnuo N1 (?). Koster ca $43.

4. Yongnuo TC-80N3a. Koster ca $37.

5. No name Timer Remote Cord N1. Koster ca $35.

Noen som har positive/negative erfaringer med noen av disse? Det bør gå an å kombinere innstillinger for nedtelling/intervallutløser/eksponeringstid.

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Yongnuo N1, og den er feiende flott. Den er en fysisk og funksjonelt identisk med MC-36 (skal ikke svare for byggekvaliteten), og pakken den kom i var helt lik f.eks Phottixen du linker til - samme "Nikonske farger", men med annen logo. Regner med at de er nyaktig den samme (også den "no-name").

Det eneste jeg har lagt merke til er at den legger til noe sånt som et halvsekund pr. 4-minutter, slik at en 8 minutters eksponering iflg. kameraet blir 8 minutter og ett sekund :ph34r: Det ødelegger jo alt. :fun:

Lenke til kommentar

Takk for innspill, det høres ut som jeg kan velge hvilken som helst og bli fornøyd. Jeg falt ned på nr 1 fordi den ser litt mindre ut enn de andre, og fordi det var den eneste jeg var helt sikker på støttet en kombinasjon av flere innstillinger (f.eks. først nedtelling, og så tre fireminutters eksponeringer på rad med x antall sekunder imellom).

Edit: @TGB: Så lenge den orginale koster 1000 kr uten frakt (faktisk 1500 på FotoVideo) er ikke den særlig aktuell.

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar
Takk for innspill, det høres ut som jeg kan velge hvilken som helst og bli fornøyd. Jeg falt ned på nr 1 fordi den ser litt mindre ut enn de andre, og fordi det var den eneste jeg var helt sikker på støttet en kombinasjon av flere innstillinger (f.eks. først nedtelling, og så tre fireminutters eksponeringer på rad med x antall sekunder imellom).

FWIW, så håndterer også min N1 det. På de lange natteksponeringene mine bruker jeg alltid 5 sekunders delay for å komme meg unna. Intervall har jeg riktignok aldri brukt, men den kan kombineres med de andre funksjonene. Dette er uten tvil ett av mine beste kjøp - den har virkelig åpnet en helt ny fotografisk verden for meg. Bare ikke glem lommelykt! Baggen min har blitt supplert med en MiniMag LED etter Aprilfesten, hvor jeg sleit mye med fokusering.

(sorry, overså spørsmålet ditt om dette innledningsvis...)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...