Ingvil Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Hei, Jeg har laget en internettside. Når jeg søker den opp på google kommer den opp, men linkene som kommer opp er "contact"-siden og innholdet i den ene iframen... Det er jo ganske dumt. Jeg vil at når man klikker på linkene google (og for så vidt også andre søkemotorer) kommer opp med så skal man lande på index-siden uansett... Fins det noe robot-kode eller noe som bestemmer dette??? Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg Hilse Ingvil Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Hei, Jeg har laget en internettside. Når jeg søker den opp på google kommer den opp, men linkene som kommer opp er "contact"-siden og innholdet i den ene iframen... Det er jo ganske dumt. Jeg vil at når man klikker på linkene google (og for så vidt også andre søkemotorer) kommer opp med så skal man lande på index-siden uansett... Fins det noe robot-kode eller noe som bestemmer dette??? Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg Hilse Ingvil Det høres ut som du har en side som har gått kraftig ut på dato, i og med at du nevner frames, og ønsker at alle requests skal gå til førstesiden. Det beste vil nok trolig være å bygge opp hele siden på nytt, da strategien du nevner strider mot all sunn fornuft når det gjelder søkemotorer og tilgjengelighet. Det går altså ikke an å løse dette problemet på noen fornuftig måte via meta-koder eller lignende. En måte å gjøre det du ønsker på, er å benytte session- verdi til å finne ut av om den besøkende kom inn via forsiden eller ikke. Du sender dermed person til forside om vedkommende prøver å komme inn til kontakt- siden uten å ha kommet via førstesiden. Dette vil alikevel fremstå som fullstendig meningsløst, i og med at besøkende får opp en annen side enn den de forventet ut i fra søkeresultatsiden. Lenke til kommentar
Ingvil Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Hei, Jeg har laget en internettside. Når jeg søker den opp på google kommer den opp, men linkene som kommer opp er "contact"-siden og innholdet i den ene iframen... Det er jo ganske dumt. Jeg vil at når man klikker på linkene google (og for så vidt også andre søkemotorer) kommer opp med så skal man lande på index-siden uansett... Fins det noe robot-kode eller noe som bestemmer dette??? Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg Hilse Ingvil Det høres ut som du har en side som har gått kraftig ut på dato, i og med at du nevner frames, og ønsker at alle requests skal gå til førstesiden. Det beste vil nok trolig være å bygge opp hele siden på nytt, da strategien du nevner strider mot all sunn fornuft når det gjelder søkemotorer og tilgjengelighet. Det går altså ikke an å løse dette problemet på noen fornuftig måte via meta-koder eller lignende. En måte å gjøre det du ønsker på, er å benytte session- verdi til å finne ut av om den besøkende kom inn via forsiden eller ikke. Du sender dermed person til forside om vedkommende prøver å komme inn til kontakt- siden uten å ha kommet via førstesiden. Dette vil alikevel fremstå som fullstendig meningsløst, i og med at besøkende får opp en annen side enn den de forventet ut i fra søkeresultatsiden. Sier du det..!?! Har jeg lært meg gamle-måten.. Haha.. So much wasted time..... Ja. Da får jeg vel bare lære meg flash da. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Flash kan du hvertfall ikke bruke om du vil få søkemotorer inn og ikke minst ha en nettside som kan leses av alle. Bruk vanlig HTML men -ikke- ta i bruk frames/iframes. Lenke til kommentar
Ingvil Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Flash kan du hvertfall ikke bruke om du vil få søkemotorer inn og ikke minst ha en nettside som kan leses av alle. Bruk vanlig HTML men -ikke- ta i bruk frames/iframes. ...ikke..???? fordi det ikke blir noen headings og sånt? men, da går det jo ikke..! designen forutsetter det liksom.. for det er en bakgrunn med et bilde som gjentas, og et lag med et gjennomsiktig bilde oppå og en ramme der tingene skjer inni oppå der igjen... sukk... æsj, at det skal være så vanskelig. ...takk for hjelpen uansett.. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Det er riktig de de andre har svart. Men problemet ditt kan på en måte omgåes med dette scriptet. Da vil brukere som kommer til "feil" side bli sendt videre til index-siden. Lenke til kommentar
Ingvil Skrevet 8. august 2009 Forfatter Del Skrevet 8. august 2009 Det er riktig de de andre har svart. Men problemet ditt kan på en måte omgåes med dette scriptet. Da vil brukere som kommer til "feil" side bli sendt videre til index-siden. Å ja!! Dét funker jo på frames-greia som ei kule! Veldig kult. Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå