Gå til innhold

Hva koster det på nett med mobilen som modem?

Anbefalte innlegg

Hei, vi er på campingferie i nord-norge uten internett på Pcen. Helt til noen sa til meg at jeg kune bruke mobilen som bredbånd. Dette hørtes ut som var verdt ett forsøk og etter en stund så var jeg på nett med mobilen som modem. Men jeg vet ikke hvor mye det koster? Btw, har en nokia med Telenor (bruker edge nettet), jobber på statoil så telefonen er gjennom dem..(Bedriftstelefon)

Takk på forhånd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For privatkundar er prisen så vidt eg veit 12,50 kr. per MB, men med makspris på 10 kr. per dag. Bedriftsabonnement har eg ikkje greie på, men er du heldig er prisen kanskje 10 per MB og makspris 8 kr. per dag, eks. mva.

Dersom du har mobilt breiband kveld&helg som tilleggsteneste på abonnementet gjeld det andre prisar, m.a. er maksprisen (på dagtid) då mykje høgare, 40 kr. eks. mva. Men då betalar du berre 4 kr. per MB på dagtid, og kan surfe heilt gratis frå 17 til 8 og i heile helgane. Alt dette er med forbehold om at det er feil. Prisane kan du sjekke sjølv på telenormobil.no

Lenke til kommentar

Telenor Bedrift:

Datatrafikk

–10 Kr/MB (BT-rabatteres)

–Makspris 60 Kr/dag, 720 Kr/mnd

Så vil anbefale deg å ta en titt på mobilt bredbånds-tjenestene, og legge den inn en måneds tid for ferien

Eksempelvis:

Mail og Surf - Månedspris 69,-

–Gir 200 MB inkl. hver mnd

–4,-Kroner pr/MB etter 200 MB

Lenke til kommentar

-EDIT: Posta utan å ha lese skikkeleg, fjerna difor "goddagmannsvaret"-

På privatabonnement kan ein legge til ulike typar fastpris på mobilt breiband som tilleggsteneste ved å gå inn på "mine sider". Er usikker på korleis dette fungerer for bedriftsabonnement, men ein telefon til kundesørvis er jo også ei mogelegheit.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

"For", ikke "før".

Husk også at prisene som oftest ikke gjelder utenlands. Vel de gjelder vel, men det blir lagt på STORE ekstragebyrer for bruk av "fremmed nettverk". Hørte på radioen at de måtte ta kontakt med enkelte kunder for å høre med dem at det var greit at de brukte for flerfoldige tusen i nettverkstrafikk på mobilen, da utenlands. Skrekk-eksempelet der var en regning på noe og 30 tusen...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Hehe :p Tusen Takk for alle svara, litt surt å ikke vite hvilket abo. jeg har :S Men men, jeg har vurdert å ta en telefon for å sjekke hvilket, men med tanke på at det bare er noen dager til jeg er hjemme i den gode myke senga mi så tror jeg at jeg klarer meg ;)

Men skal gjøre litt reshearch neste gang før ferien tror jeg :)

Tusen takk for hjelpen :)

Endret av Tittoffer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...