Farner Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Hei! Ser bra ut? Har 4 disker i RAID, og det går endel bedre enn min 5400RPM laptop! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Hvilket testprogram bruker du? Kjører selv 4 disker i RAID-0 men har aldri testa de. Lenke til kommentar
Farner Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 HD Tune Pro... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Ikke skryt formye .. da kommer Nizzen og ødlegger smilet ditt.. :| Lenke til kommentar
Varj Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Ikke skryt formye .. da kommer Nizzen og ødlegger smilet ditt.. :| nissen har sikkert brukt tåpelig mye penger på disk, da formålet såvidt meg bekjent er benchmarking, men det sitter nok mange på forumet med tilgang til enterprise utstyr som blåser slike små tullesystemer ut av veien Lenke til kommentar
oldis Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Ser bra ut? Har 4 disker i RAID, og det går endel bedre enn min 5400RPM laptop! Kan du si litt mer om hvilken kontroller og hvilke disker du har? Kunne også vært greit å vite hvilket RAID nivå du har (0/1/5/6 etc..) Synes jo ikke at IOPS tallene dine var så voldsomt høye til å være et RAID oppsett. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Vil heller si det ser Ok ut. Peaker 400 MB/s på et billig SW-RAID i Linux for å sammenligne med noe... Lenke til kommentar
Farner Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 hehe... ble bare ustyrtelig gla da jeg så forkjellen fra laptopen min! Den har jo maks 35 mbits og nå har jeg endel mer. er 4 disker (2x160 + 2x500 gb ) i RAID 0. vanlig software raid. Ikke noe speiellt og vedder på at nesten gjennomsnits brukern her har bedre, men jeg bare koser meg litt over det! Lenke til kommentar
oldis Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Vil heller si det ser Ok ut. Peaker 400 MB/s på et billig SW-RAID i Linux for å sammenligne med noe... Poenget mitt er at man ikke kan si om det ser bra ut uten å vite litt om hvilken hardware som er i bruk. Min 15K RPM SAS disk i min HP XW4600 ser slik ut: Dette er jo en forholdsvis dyr disk og kontroller, men om han har betalt masse penger for dyrt utstyr, så ser vel ikke tallene for IOPS så veldig bra ut. Er det noe "billig ræl", så kan det derimot være helt ok. Vet for lite til å besvare spørsmålet hans... Edit: satt billig ræl i quotes, mente det ikke fornærmende... Endret 6. august 2009 av oldis Lenke til kommentar
oldis Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 hehe... ble bare ustyrtelig gla da jeg så forkjellen fra laptopen min! Den har jo maks 35 mbits og nå har jeg endel mer. er 4 disker (2x160 + 2x500 gb ) i RAID 0. vanlig software raid. Ikke noe speiellt og vedder på at nesten gjennomsnits brukern her har bedre, men jeg bare koser meg litt over det! Kos deg med raidet ditt du, det kan du trygt gjøre... (Men bare ikke prøv å kjøre en multiuser oracle database på det) ;-) Lenke til kommentar
oldis Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Og forresten: Raidet ditt gruser 15K disken min på båndbredde/sekvensiell les/skriv: Edit: typo Endret 6. august 2009 av oldis Lenke til kommentar
oldis Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Min OCZ Agility 120GB på HP laptop ser slik ut: Så har du noe mer å sammenligne med... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Her er mine resultater. 4 gamle 250GB 7200rpm WDC-disker. Lenke til kommentar
Farner Skrevet 6. august 2009 Forfatter Del Skrevet 6. august 2009 Min OCZ Agility 120GB på HP laptop ser slik ut: Så har du noe mer å sammenligne med... Det er nesten litt sykt. Hva er det access time og I/O egentlig gjøre for ytelsen i hverdagen? Enklere å finne filer spred utover på disken?? Har det mye å si for folk? Og er det fortsatt best å kjøpe MLC og ikke den andre... vet vel ikke hva jeg prater om.. Lenke til kommentar
Gloria1 Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Noen som kan hjelpe meg: Jeg ville installere en ny sata harddisk i min PC. Da de 2 satatilkoblingene på hovedkortet var allerede i bruk av 2 harddisker, installerte jeg et PCI Serial ATA Controller Card, Det hat 2 satakontakter ledige. En av de skulle jeg bruke til min ekstra harddisk, da blir det 3 harddisker internt. Jeg kan finne PCI cortet i enhetsbehandling, det står oppført som scsi raid controller (eller noe slikt). Harddisken finner jeg også i enhetsbehandling. Problemet er at den ikke vises i oversikten over harddisker i Min Datamaskin. Den er altså i "systemet" men tydeligvis ikke installert slik at den vise og kan brukes som lagringsmedium. Er den blitt installert som Raidharddisk eller noe slikt og derfor ikke vises? Glad for alle svar Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Glioria1, du må sikker gi harddisken en bokstav og formatere den Lenke til kommentar
oldis Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Noen som kan hjelpe meg:Jeg ville installere en ny sata harddisk i min PC. Da de 2 satatilkoblingene på hovedkortet var allerede i bruk av 2 harddisker, installerte jeg et PCI Serial ATA Controller Card, Det hat 2 satakontakter ledige. En av de skulle jeg bruke til min ekstra harddisk, da blir det 3 harddisker internt. Jeg kan finne PCI cortet i enhetsbehandling, det står oppført som scsi raid controller (eller noe slikt). Harddisken finner jeg også i enhetsbehandling. Problemet er at den ikke vises i oversikten over harddisker i Min Datamaskin. Den er altså i "systemet" men tydeligvis ikke installert slik at den vise og kan brukes som lagringsmedium. Er den blitt installert som Raidharddisk eller noe slikt og derfor ikke vises? Glad for alle svar Gloria1, du må opprette en (eller flere) partisjon(er) på disken din, formatere denne partisjonen, og evt. gi den en stasjons-bokstav. Dette gjør du i "Disk Management" som du starter ved å høyre-klikke på "My Computer", og velge "Manage" . I programmet som dukker opp velger du "Disk Management". Hva Microsoft har døpt disse tingene til på norsk vet jeg ikke, har kun engelsk versjon. Det jeg har oppgitt gjelder XP. Kan være Vista og Windows7 har ny metodikk... Kikk litt rundt, så finner du nok ut av det. Men vær forsiktig, og pass på at du velger den rette disken, ellers kan du miste data.... Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 bla bla bla... Fælt så utfyllende du skulle svare da! ;D Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Ikke skryt formye .. da kommer Nizzen og ødlegger smilet ditt.. :| nissen har sikkert brukt tåpelig mye penger på disk, da formålet såvidt meg bekjent er benchmarking, men det sitter nok mange på forumet med tilgang til enterprise utstyr som blåser slike små tullesystemer ut av veien Vedde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå