amelbye Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 finnes det noe proteinpulver med høyt kassein-innhold uten kunstig søtstoff? det eneste jeg har kommet over er dette: http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=701 som jeg synes er litt i dyreste laget, til over 450kr pr kg, og det er 50/50 kassein og myse. Hvis det skal være så dyrt bør det være 100% kassein så jeg kan blande det 50/50 med rent mysepulver som er mye billigere.... Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Jeg kommer over kassein produkt fra canada på helsekosten , hu dama i kassen sa at det var kassein pulver uten søtstoff iallefall. Men damn, 1400kr for 4kg. ProZyme koster ganske dyrt fordi det er et norsk produkt, og det skal være reinere enn de andre merkene (sier folk flest). Og det er ganske lite lakotose (eller ingenting) Endret 6. august 2009 av Pijus Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Må du ha kaseinprotein? Spiser / drikker du ikke noe melkeprodukter i løpet av dagen? Få i deg en boks med cottage cheese eller mager kesam i løpet av en dag, og bland ut wheyprotein i melk og dermed har du nok kasein. Så lenge du spiser varierte proteinkilder hver dag så spiller det liten rolle hva slags protein du tar som kosttilskudd. Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 Pijus: hvilken helsekostbuttikk var dette? 1400 for 4 kg er 350pr kg. blander du det 50/50 med danlab sitt whey produkt til 133pr kg. blir det ca 242pr kg alt i alt, og det er da ikke så galt Freddy: I en annen tråd ble jeg anbefalt å styre unna rent mysepulver, da myse alene ikke er nok. Som du sier så kan jeg jo få dette gjennom maten jeg spiser, men for å være ærlig så er jeg ikke så flink til å huske å spise ofte nok, og kommer til å bruke proteintilskudd mellom måltidene for å få et gjevnere protein-inntak gjennom dagen. Jeg tenker at det kanske er lurt å ta whey i forbindelse med trening samt de måltidene da jeg får i meg andre proteiner, og whey+kasein ellers? Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 7. august 2009 Del Skrevet 7. august 2009 Myse som eneste proteinkilde er ikke nok nei, men du spiser jo andre proteinkilder i løpet av dagen. Det er ikke slik at du må ha kaseinprotein til hvert måltid. Strengt tatt behøver man ikke proteintilskudd i det hele tatt, om man spiser nok proteiner fra mat. Kan du ikke bare blande wheyprotein i melk da? Tror du skal slite med å finne nøytralt kaseinprotein, da det smaker herk, og egner seg ikke til steking eller baking. Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 7. august 2009 Forfatter Del Skrevet 7. august 2009 ok, det du sier høres fornuftig ut, og det passer meg også bra, da det er det billigste anternaltivet da blir det nok at jeg går for denne her http://www.highwhey.no/ds_product_info.php/products_id/110 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå