Gå til innhold

Canon 450D eller Nikon D3000

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe meg digital speilrefleks(!).

Jeg har i noen uker nå vært bombesikker på at jeg skal kjøpe Canon 450D,

men i går leste jeg om Nikon D3000, og ble straks veldig usikker.

Jeg er nybegynner med tanke på innstillinger og sånn... Altså jeg leser mer enn gjerne bruksanvisningen,

men vil helst unngå hundre innstillinger som jeg aldri får brukt.

Burde jeg satse på Nikon, og være den nybegynneren jeg er?

Vil jeg etterhvert savne mer fancy innstillinger, og angre for at jeg ikke kjøpte Canon?

Har du noen meninger?

Canon 450D - http://www.akam.no/artikler/canon_eos_450d...offisiell/47720

Nikon D3000 - http://www.akam.no/artikler/nikon_d3000/71075

Og en annen ting - tenker jeg riktig?

Vil det lønne seg å kjøpe kamera i en fotosjappe framfor å muligens få det billigere på f.eks. Elkjøp,

med tanke på at det er lettere å kontakte selger dersom jeg har spørsmål, eller det skulle skje noe med kameraet?

M.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste vil vel si at du velger kameraet etter hvilket grep som virker best for deg. Kan være greit å tenke over fremtidige objektiver du vil ha muligheten til å kjøpe i fremtiden. Men som regel har begge to gode utvalg og samme utvalg av tredjepartsoptikk.

Tror egentlig du bare skal prøve dem begge i handa, begge er jo gode kameraer :)

Lenke til kommentar

Begge de modellene er vel sikre vinnere. Om du skal bruke rundt 4000kr, så kan du jo også se etter Sony a300, eller 330. Hos Sony får du bedre live view, og - i hvertfall på a300 - bedre batteritid enn konkurrentene, samt bildestabilisator i huset.

Jeg for min del valgte a300 over EOS450/D60 pga disse punktene.