voluz Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Hei! Har trøbbel med et JavaScript. Har en timer jeg gjerne skulle startet (automatisk), stoppet og restartet (etter nullstilling), men får bare til å starte og stoppe den. Når jeg starter den på nytt, så starter den på det punktet der den ble stoppet (til tross for funksjonen clearTimeout), samt at den går dobbelt så raskt... Kan noen hjelpe? <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> <html> <head> <title></title> <script type="text/javascript"> var sec = 10; // set the seconds var min = 0; // set the minutes function countDown() { sec--; if (sec == -01) { sec = 59; min = min - 1; } else { min = min; } if (sec<=9) { sec = "0" + sec; } time = (min<=9 ? "0" + min : min) + "m " + sec + "s "; if (document.getElementById) { theTime.innerHTML = time; } SD=window.setTimeout("countDown();", 1000); if (min == '00' && sec == '00') { sec = "00"; window.clearTimeout(SD); } } function addLoadEvent(func) { var oldonload = window.onload; if (typeof window.onload != 'function') { window.onload = func; } else { window.onload = function() { if (oldonload) { oldonload(); } func(); } } } addLoadEvent(function() { countDown(); }); </script> </head> <body> <span id="theTime" class="timeClass"></span><br /><br /> <a href="#" onclick="java script:clearTimeout(SD);" />stop</a> <a href="#" onclick="java script:countDown();" />start</a> <a href="#" onclick="java script:clearTimeout(SD);" />reset</a> </body> </html> Scriptet kan sees "live" her. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Kan da ikke være så vanskelig å nullstille en timer fremfor bare å stoppe den? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 21. august 2009 Del Skrevet 21. august 2009 Du har ikke definert SD noe sted, SD vil kun være en lokal variabel inne i funksjonen countDown(). Definer SD utenfor funksjonen: var SD; deretter kan du kjøre SD=setTimeout() og clearTimeout() Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå