Gå til innhold

Kongo-saken | Tjostolv Moland


Anbefalte innlegg

Har ikke satt meg så veldig inn i saken og det blir jo selvfølgelig bare spekulasjoner fra min side, men jeg synes millionerstatningskravet til vitnene er merkelig og tror ikke det er helt usansynelig at de er lurt i en felle. Skyldig eller ei så fortjener de en rettferdig rettsak, noe de ikke får i kongo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Må si at jeg ser det som mer sannsynlig at kongoleserne prøvde å rane nordmennene enn at nordmennene skøyt og drepte sjåføren uten noen som helst vinning.

Kongoleserne trodde sikkert de var stinne a gryn. 2 nordmenn med en bag hvor vitnene selv sier de hadde veldig nær seg. Tipper de trodde det var verdier i den baggen og dermed prøvde seg på å rane dem men at det ikke gikk som planlagt.

Lenke til kommentar

Hvor sannsynlig er det at bandittene ikke stjal bilen? Hvis jeg nettopp hadde skutt noen, og vitnene faktisk kom seg unna ved å stikke av fra bilen og løpe til skogs ... Da hadde jeg tatt bilen og kommet meg så langt unna åstedet som mulig, for så å brenne bilen.

 

Det som er sikkert er at denne rettssaken ser ut som en dårlig skrekkfilm. Hvor alt foregår på, et for de tiltalte, ukjent språk.

Lenke til kommentar

Mener de bør akseptere den straffen de får. Slutte og syte, de får ingen sympati fra meg.

Når de ska leke India Jones /Blood Diamond i Kongo så får de ta konsekvensene, de viste helt sikkert på forhånd hvordan tilstanden er i det landet.

Håper dem får så det holder og kan være et eksempel for andre som vil følge i deres fotspor.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at disse er forhåndsdømt fra før. Jeg har problemer med å tro at disse har drept sjåføren sin. Jeg får det ikke til å stemme med de opplysningene som har kommet frem til nå. Jeg bemerker meg at enkelte kommenterer at om et lignenede scenario hadde skjedd i Norge, hadde de tiltalte blitt dømt garantert. Jeg er ikke så sikker på det.

 

- Etterforskningen er svært kritikkverdig. Vet man hvilket våpen som ble brukt? Har man klarlagt motivet??

 

- Aktoratets "vitner", vitner som selv har egeninteresse i å se Moland og French bli dømt for forbrytelsen.

 

- Beviser som knapt kan kalles beviser, ikke indisier engang. At en GPS blir ansett som bevis på at de er spioner, sier vel sitt. Uff...

 

 

Tvilen skal som kjent la tiltalte komme til gode. Jeg er usikker på om kongolesere er kjent med det rettsprinsippet...

Lenke til kommentar
- Beviser som knapt kan kalles beviser, ikke indisier engang. At en GPS blir ansett som bevis på at de er spioner, sier vel sitt. Uff...

Når den blir funnet sammen med falske identifikasjonspapirer, så er det i alle fall mye som tyder på at de ikke har helt rent mel i posen.

 

Igjen så spør jeg, hvorfor tok ikke de virkelige drapsmennene bilen til disse gutta, mens de var ute i skogen på luftetur? Det ville i alle fall jeg gjort.

Lenke til kommentar
Nordmennene ble forsøkt ranet, de ble truet, de drepte sjåføren i selvforsvar. That's it.

For en utrolig tåpelig kommentar.

 

De siktede har jo selv sagt at det var et angrep fra en geriljagruppe som frepte sjoføren. Hvorfor skulle de skjule sin egen uskyld ved å komme med en løgn?

 

Uansett, om det stemmer at vitnene får en større sum penger om de siktede blir dømt er det en skandale.

Lenke til kommentar
.........

 

Igjen så spør jeg, hvorfor tok ikke de virkelige drapsmennene bilen til disse gutta, mens de var ute i skogen på luftetur? Det ville i alle fall jeg gjort.

 

Fordi du må være blåst hvis du tar bilen etter å ha drept sjåføren. Se for deg at naboen din blir skutt. Hvem tror du politiet kommer til å ta en prat med når de ser deg komme kjørende i naboens bil full av blod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...