Gå til innhold

Kongo-saken | Tjostolv Moland

Anbefalte innlegg

http://www.ht.no/article321872.ece

Velkommen til og ende opp som moland og french hvor norge benekter enhver kjenskap til noe som helst. halloe hauet kor e ræva...hvem melder seg på slikt egentlig=?!!?!?!!? herremin....

LMAO : - "Jobben går ut på å innhente informasjon. Noen ganger med å snakke med folk og noen ganger med f. eks. å ta bilder." Høres DET kjent ut? hahaha! ...herregud altså...

Endret av Hudrin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så når skal Norge betale hva de skylder?

Det er ikke sånn det funker - En rett i utlandet kan ikke pålegge staten Norge noe som helst. Eller de kan jo pålegge en stat å betale en sum X men det finnes ikke noe mekanismer som gjør at en slik dom kan gjennomføres i praksis.

Det må nok som vanlig betales under bordet. Hvor mye er de egentlig verdt ? Hva kan de brukes til etter dette ?

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Dog så vet jeg ikke om de er skyldig eller ei pga en dårlig rettssak. Så vidt som jeg vet så kunne de med den kongolesiske etterforskningen ha konkludert at Tjostolv er min bestefar :roll:

De systematiserer å kun fremlegge bevis som støtter tiltalen, samtidig som de unnlater bevis som kan svekke tiltalen... :nei:

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4123456

Om de er skyldig i noen av tiltalene eller ikke er egentlig uvesentlig, skikkelige bevis eksisterer ikke. Uskyldig inntil det motsatte er bevist, det bør ordnes med utlevering etter min mening.

Endret av Slettet+4123456
Lenke til kommentar
Det som er løsningen er jo rettsak i Norge, for norsk dommer med norske lover. Da kan begge parter legge frem bevis og vi får en seriøs dom. Når de sa at Norge måtte betale masse cash gikk det jo fra useriøst til komedie form in del. Hva tror de at de er der nede?

Og eksakt NÅR begynte norges lover å stå over kongolesisk lov? Utlendinger som driter seg ut i Norge, dømmes etter norsk lov - ser du sammenhengen?

Lenke til kommentar
Om de er skyldig i noen av tiltalene eller ikke er egentlig uvesentlig, skikkelige bevis eksisterer ikke. Uskyldig inntil det motsatte er bevist, det bør ordnes med utlevering etter min mening.

Iht gjeldende regler for lov og rett i landet de valgte å leke Rambo i, er de bevist skyldige.

Lenke til kommentar

jaja, hvorav det eksisterer to brev, ene hvor han nekter for sin skyld, andre hvor han sier han er skyldig. Et møte med den dreptes kone hvorav han beklager drapet han har gjort, pluss at Tjostolv er neddopet og ikke tenker klart. Dog så kan de ikke kommunisere med hverandre siden kona ikke kan engelsk, men bare fransk. Så hvordan kona har klart å forstått et språk hun ikke kan for deretter konkludere med at hun fikk en erkjennelse på drapet fra en veldig neddopet mann som hun ikke kan snakke med pga språkbarriere.

Rettferdig rettsakt my ass :nei:

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/2010/01/22/nyheter...rench/10042562/

Da kanskje de kommer hemat alikevel da.

På tide å sitere meg selv:

Egentlig tviler jeg at de blir henretta eller havner i fengslet der nede. Føler at de kommer til å sone i Norge og slippe ut om tre år pga god oppførsel.

Nå gjenstår det å se om de klarer å anke dommen fra Kongo for så å slippe ut fra fengselet etter en stund og i tillegg få erstatning fra den norske stat for tiden de satt inne (i Norge).

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ble glad da jeg leste at dødsstraff blir uaktuelt og at de får mulighet til å sone i norge. Denne saken og måten den rettslige prosessen har foregått er ikke annet enn en skadale. Det mildt sagt latterlige beløpet de kom med ser jeg på som å spytte i ansiktet til hele norge.

Det er jo ganske klart at de aldri vil få en rettferdig rettsak der nede, at de har hold ut så lenge som de nå har er jo faktisk utrolig. Norge burde få ut fingern og hjelpe gutta med å komme seg hjem så fort som mulig.

At kongo er frekke nok til å behandle norske statsborgere på denne måten , da norge faktisk bidrar med en god del millioner kr i året er egentlig ikke overraskende. Vi burde kutte ned u-hjelpen de får med 1 million PR DAG, inntil gutta er i posisjon til å tå en EKTE rettsak i et land som kan sørge for det.

Endret av asad
Lenke til kommentar

At kongo er frekke nok til å behandle norske statsborgere på denne måten , da norge faktisk bidrar med en god del millioner kr i året

Vi sender vel i utgangspunktet ikke nødhjelp worldwide for at tullinger skal bli tatt på med silkehansker?

Lenke til kommentar

Let em rot. Kan ikkje seie at forklaringen til disse 2 idiotene er noko meir truverdige enn sirkuset av ein rettsak.

Noreg burde faen meg ikkje gjere ein skit for desse 2, som såkalt var på "Ferie"

Nei. La dei rotne vekk.

Når ein drit seg så kraftig ut, så fortjener ein ikkje hjelp.

Lenke til kommentar

Så du vet at disse er skyldige på hvilket grunnlag? Er du jurist? Har du inngående kjennskaper til saken utenom media?

Jeg skal ikke utale meg om de er skyldige eller ikke, men det disse trenger er en rettferdig rettsak. Det er noe de ikke får i Kongo.

Lenke til kommentar

(...)

Jeg skal ikke utale meg om de er skyldige eller ikke, men det disse trenger er en rettferdig rettsak. Det er noe de ikke får i Kongo.

"Den som lever ved sverd - dør ved sverd"

De brydde seg ikke om finesser som internasjonale lover når de dro der nede som leiesoldater* så jeg taper ingen søvn på at de nå blir "urettferdig behandlet".

Det vi ser nå er noe som kalles poetisk rettferdighet.

*De selv sa dette - noe du kan sjekke via kildene jeg oppga i innlegget mitt på side 62 i denne tråden.

Endret av PzMan
Lenke til kommentar

Alle dere som kommer med negative kommentarer ala " de får som fortjent de tullingene der, de hadde ikke respekt for rettsystemet så hvorfor skal rettsystemet ha respekt for dem " osv, er garantert noen banalt bitre drittunger / eventuellt voksene som overhodet ikke er i stand til å sette seg inn i andres situasjon.

PzMan: Rettsystemet er der av en grunn, "øye for øye" tankegangen din faller utenom det vi betrakter som rettferdighet. Hadde det vært slik du oppfatter det , hadde det vært rettslig /moralsk akseptabelt å drepe drapsdømte , gjerne uten en rettsak.

Og forresten ,med mindre du selv var der, eller VET hva som faktisk har skjedd, hvordan i all verden klarer du å være SÅ sikker på at de faktisk drepte taxisjåføren?

Denne saken gir ingen mening. Hvorfor skulle disse 2 gutta dra ned dit, og drepe en taxisjåfør , for å så forsøke å drepe TO TIL som tilfeldigvis var i nærheten da dette skjedde? Null mening. Tror ikke på hva denne karen sier for 5 flate øre:

http://www.dagbladet.no/2010/06/07/nyheter/kongo/joshua_french/drap/kongo-saken/12034901/

Endret av asad
Lenke til kommentar

:roll:

Spar meg din falske moralske indignasjonen. Dette er ditt forslag fra din nest siste innlegg:

Vi burde kutte ned u-hjelpen de får med 1 million PR DAG, inntil gutta er i posisjon til å tå en EKTE rettsak i et land som kan sørge for det.

Du har ingenting imot at tilfeldige folk i Kongo (som btw har ingenting med rettsaken å gjøre) skal lide så lenge styresmaktene behandler ikke to leiesoldater slik du ønsker.

Men for all del, du får gjerne se på alle mennesker som er uenige med deg som infantile og onde.

Og forresten ,med mindre du selv var der, eller VET hva som faktisk har skjedd, hvordan i all verden klarer du å være SÅ sikker på at de faktisk drepte taxisjåføren?

Hvordan VET du at de ikke har gjort det?

Ellers så vet jeg ikke 100% om de drepte sjåføren. Jeg VET at de løy hele tiden og at de er blitt tatt i løgn (det er blitt dokumentert flere ganger i denne tråden).

Jeg vet at de to andre tiltalepunktene stemmer: (kriminelle forbund) og ulovlig våpeninnførsel. Også dette er blitt dokumentert tidligere i denne tråden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...