Gå til innhold

Kongo-saken | Tjostolv Moland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det bildet som viser en av dem vaske blod er ikke normalt. å det er kjent at psyken til eks militære som har vært med på litt av hvert ofte ikke er helt god

Her forklarer du jo selv, i neste setning, hvordan første setning ikke sier noe om de har drept eller ikke.

 

hvorfor skulle han vaske vekk blodet hvis det var ett ran? er ikke så mange uskyldige folk som forsøker rydde opp etter andres drap... de var jo offre de å..

Endret av maya001
Lenke til kommentar
det bildet som viser en av dem vaske blod er ikke normalt. å det er kjent at psyken til eks militære som har vært med på litt av hvert ofte ikke er helt god

Her forklarer du jo selv, i neste setning, hvordan første setning ikke sier noe om de har drept eller ikke.

 

hvorfor skulle han vaske vekk blodet hvis det var ett ran? er ikke så mange uskyldige folk som forsøker rydde opp etter andres drap... de var jo offre de å..

 

Og alle uskyldige liker å sitte i en blodpøl når de skal kjøre bil, så da må han jo være skyldig. :roll:

Lenke til kommentar

Spennende å se hvordan den norske syklisten i kongo også ble arrestert. Han vet overhode ikke hvorfor, og får nå beskjed om å komme seg øyeblikkelig ut.

 

Synes det er på høy tid å stoppe all bilstand til et land som behandler giverlandets innbyggere så respektløst. Det betyr ikke at de ikke skal straffe de som bryter loven, men her opererer de langt under beltestedet for sivilisasjonen.

Lenke til kommentar
det faktum at de fikk sparken fra forsvaret for og verve folk til oppdrag i afrika gjør at jeg enda mere mener de er skyldige.

 

Så det holder med din oppfatting av en person og hans handlinger, og beviser er da ikke lengre nødvendig?

 

Er ening der. Det eneste en persons handlinger gjør er kanskje å gi en misstanke, men det kan jo aldri være noe bevis for at den personen gjorde akkurat den handlingen.

Lenke til kommentar
Var det ikke noe kranling om en eller annen suvernir som førte til at han ble tatt av politiet?

 

Det er mye mulig. Men hvis han har blitt skamslått som media sier, mener jeg de har gått for langt. De var garantert flere enn han, og kunne nok tatt han uten vold.

 

Men de har vel kommet med en klar melding der nede; "Her er det ikke noe vits å lage bråk".

Lenke til kommentar
det faktum at de fikk sparken fra forsvaret for og verve folk til oppdrag i afrika gjør at jeg enda mere mener de er skyldige.

 

Så det holder med din oppfatting av en person og hans handlinger, og beviser er da ikke lengre nødvendig?

 

Er ening der. Det eneste en persons handlinger gjør er kanskje å gi en misstanke, men det kan jo aldri være noe bevis for at den personen gjorde akkurat den handlingen.

Som det har vært påpekt lengre bak i tråden, -det trengs nødvendigvis ingen håndfaste bevis i en rettsak (hverken i Kongo, Norge eller andre land)

 

De fleste har vel en eller annen gang lest avis-referater fra en rettsak og formuleringen "retten finner det overveiende sannsynlig osv." dvs. da finnes det ingen bevis, men kun indisier. Og i en slik setting HAR det faktisk betydning hvem personen er og hva han "står for", for innvirkningen på dommer/jury enten vi liker det eller ei. For å si det sånn, hadde det i stedet for Moland/French, vært et eldre hvithåret misjonær-ektepar i 70-årene i bilen, ville saken sett helt anderledes ut.

Lenke til kommentar
Var det ikke noe kranling om en eller annen suvernir som førte til at han ble tatt av politiet?

 

Det er mye mulig. Men hvis han har blitt skamslått som media sier, mener jeg de har gått for langt. De var garantert flere enn han, og kunne nok tatt han uten vold.

 

Men de har vel kommet med en klar melding der nede; "Her er det ikke noe vits å lage bråk".

 

 

De gir i hvert fall VELDIG klar melding om at de ikke ønsker seg inntekter fra turisme i det hele tatt. Men man måtte være ganske dum i utgangspunktet for å dra på tur dit, da....

 

Og de lurer på hvorfor det går så dårlig for landet og ingen liker dem. Tja.

Lenke til kommentar
Var det ikke noe kranling om en eller annen suvernir som førte til at han ble tatt av politiet?

 

Det er mye mulig. Men hvis han har blitt skamslått som media sier, mener jeg de har gått for langt. De var garantert flere enn han, og kunne nok tatt han uten vold.

Det som er viktig å tenke på i denne sammenhengen er at Kongo ikke er Norge. De har for vane å bruke litt ekstra makt ved arrestasjoner der nede. Det er jo ikke noe nytt at politiet utenfor norges grenser bruker makt. Man trenger ikke å reise til Kongo, for å finne at politiet er svært hardhendte og ikke minst tungt bevepnet.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det har blitt postet det som står i VG idag, men nå har gutta kommet med ny forklaring.

 

Selskapet de har, er ett såkalt Event Selskap. Som lager rollespill for rike folk. De skulle lage ett "event" i Kongo, hvor de skulle leie inn skuespillere til å spille FN soldater som var tatt til fange av opprørere. Utifra dette skulle de rike folkene utføre en redningsaksjon iløpet av en uke. De sier det var derfor de hadde våpen, og FN uniformer. Stod litt mere, men fikk ikke snappa med meg avisa fra lunsj rommet :p

Lenke til kommentar

ser dumt ut å endre forklaring nå, ser heller ut som en bortforklaring.

Men en ting jeg ikke skjønner, gjort det eller ikke.

Hvorfor ta bilder? En hadde blitt drept, de kunne iallefall tenkt seg at noen ville fatte interesse i det.

 

Selv trur jeg det er de andre som satt på som drepte, hvorfor skulle to random folk mase i timer for å bli med en allerede full bil.

Og hvorfor skulle de norske ville drepe sjoføren sin? Før de kom frem?

For å få tilbake 100 dollar? Med 2 vitner? Drepe 3 for 100 dollar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...