Gå til innhold

Kongo-saken | Tjostolv Moland


Anbefalte innlegg

Rent bortsett fra 2 ting... Jeg har spist rype skutt på kloss hold, med hagle, med haggel inni, og tviler på at et menneskehode ikke bremser haggel nok til at en bilrute på andre siden ikke blir knust...

 

 

Det avhenger av hvilken haglstørrelse som brukes. Det brukes mindre hagl på rype bla. fordi rypa jo ikke skal bli skutt i stykker.

En hagle beregnet for selvforsvar vil jo bli ladet med atskillig større hagl og derfor også ha mye større gjennomslagskraft.

 

Et slikt skudd på kloss hold vil lett kunne blåse gjennom hodet på et menneske og fremdeles ha kraft nok til å knuse en bilrute.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Indeed trn100. Vi har her også forfalsket bevis i forskjellige rettssaker, så vi bør nok feie for vår egen dør først. Enkelte her er så skinnhellige at jeg blir kvalm.

 

Forskjellen er at det definitivt er unntaket fra reglen. Og når det oppdages blir det furore.

Jeg nekter å tro at ingen der nede har stoppet opp i to sekunder, og innsett at det foregår fabrikering på høyt nivå.

 

Ang. sammenligningen med Guantanamo, så er det rimelig far fetched.

Ja, det har foregått mye snusk på Guantanamo som fra et etisk ståsted er galt, og det har internasjonale organisasjoner som Amnesty påpekt gang på gang.

 

Det sagt, dette blir vel mer å feie for amerikanerenes dør enn vår egen?

Lenke til kommentar

Ny atraksjon fra det Kongolesiske Turistbyåret.

 

Du betaler reisen selv til Kongo men helt gratis får du en virkelig opplevelse for livet, innkludert:

 

Gratis kost og losji

Anklager (med påhengende oppdiktet historie)

"Overhengende" farer som f.eks dødsdom

Urimelig krav uten rot i virkeligheten

Lenke til kommentar

Ser det begynner å komme ut mere info om disse 2 bajaser nå i Norsk media.

 

Ser de ble sparket fra forsvaret for forsøk på å verve personer til væpnede oppdrag bla i Afrika.

 

Ja da er de altså ikke 2 snille gutter som bare står frem med sine rifler på konfirmasjonsbilder.

 

Jeg forventer at de mister sine Norske våpenkort og våpen for alltid.

Slik kan vi ikke ha det i Norge at man har ett fristed for militær og skytetrening som så utføres av private i utlandet.

 

Norske våpeneiere har fått stadige nye krav, dette gjelder for i hovedsak lovlydige jegere og våpen til konkurranse bruk.

 

Disse 2 bør ikke ha lov til å eie noe som ligner på ett våpen i all fremtid i Norge, forventer at myndigheter tar affære når det gjelder disse 2 og andre som opererer i samme stil.

 

Faktisk burde det her ha blitt levert inn en Norsk politianmeldelse.....

Lenke til kommentar

Tviler egentlig ikke så veldig mye på at de har drept sjåføren. Det kan godt hende, og at de prøver å lure seg unna. Som vi vet har de prøvd å rekrutere soldater til en privat hær. Men uansett har staten Kongo bestemt at de skal dømmes, selv om de kanskje ikke har det vi i Norge vil kalle "bevis".

 

Jeg tror IKKE på at de var i Kongo for å undersøke turistmuligheter, det antar jeg er en dekkhistorie.

Endret av runesole
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...